Onsdagen den 14 Dec-11. Förkylt och åska!!

                                                   Hej på er alla där ute!

Jag har åkt på en dunderförkylning, så jädrans tråkigt. Blir att stoppa i sig Alvedon och nässpray.
Inatt blev vi strömlösa, händer väldigt ofta nu:( och tidigt på morgonen så åskade det som sjutton!
Det tror jag aldrig har hört så här års. Men allt verkar ju konstigt överallt i världen.

Igår hann jag inte göra några julkort, men här kommer lite foton iallafall.



     Ett foto på vårt fönster i storarummet.



                       En bordsdekoration.



Den här påskasken gjorde jag för två årsedan. Den är gjord av fyra tändsticksaskar.



                       En till nästan likadan.



Här ett lite äldre kort till barnens kusin som fyllde 22 år.

Det var vad jag hadde för idag, hoppas ni gillade det. Nu måste jag förbereda middan, det blir en kycklingfilé rätt med ris i botten i en långpanna. Sedan stekt filé som jag trycker ner i det färdiga riset och över lägger jag fullt med wokgrönsaker och riven ost och kryddor. Sedan in i ugnen tills osten och det andra fått en härlig gyllenbrun färg.

Ikväll ska jag följa med min mamma på julbord och luciatåg och julklappsutdelning. Det är damklubben som min mamma är med i som ordnar det. Hoppas jag kan hålla förkylningen i chack.

                            Må så gott, och var rädda om er där ute!

Kommentarer
Postat av: Eva

Åska........det är inte sant !!!!!!!!!! Fast vädret är underligt. Synd att du blivit förkyld ! Sånt kan däcka en. Hoppas det går över snabbt. Och där ser jag den fina påskpresenten , tändsticksaskarna jag fick av dig. Den är verkligen jättesöt.

Bordsdekorationen med fjärilen var urläcker.

Kram Eva

2011-12-14 @ 15:35:06
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0