Söndag 11 Dec-11. Fortsättning!

                                                   Hej igen alla där ute!

När jag höll på med det förra inlägget så la datorn av helt plötsligt Grrrr! Men vi försöker igen.
Vad tycker ni om min nya sida. Det är gulliga Louise som hjälpt mig:))
Då fortsätter vi med julkortet som jag visade innan.



Här är då tredje sidan. Textstämpeln är från Inkido, embossat med Inkidos blå glitter.
Den lilla söta stämpeln är målad med Promarkers, vet ej vad det är för märke på stämpeln.
Längst upp till vänster ett litet julfrimärke, syns inte så bra. Ett litet silver hjärta och en
remsa med pärlor.



Och så då fjärde sidan. En Tag med en silvergran charms. ett band med God ju på och så
text Väntan på tomten. Som ni kanske märker så gillar jag blått och silver.
Nu kommer det även en trekantig tändsticksask, oxå den i blått!



Framsidan är dekorerad med ett silverornament från PY Hobby, några vita rosor, en silver stjärna
och vita halvpärlor. Den utklippta bilden är från Maja Design Vintage Winter, klippark. Gillar det jättemycket.



Andra sidan är dekorerad med vita rosor, tulpaner, gröna blad, en stor vinge i metall, ett silver hjärta, vita halvpärlor och vita och silvriga pearls. Längst ner till höger är en vinst från Lena Scrappar, kommer inte ihåg vad de kallades för, men jättesöta. Vänster sidan är embossat med vitt pulver.



Taget från sidan. Målat sidorna med Promarkers och satt dit en silver gran. Det är lika dant gjort på andra sidan.

Nu så visar jag ett julkort i rött!



Där har jag målat en stämpel från hÄnglar och stÄnglar med Promarkers. Ett träd i hård papp som jag målat vitt. God Jul stämpeln är från Skogstokiga och målad med Promarkers och lackat.
Ett fyrkantigt bronsornament från Py Hobby, några vita rosor och en spetsblomma.



Andra sidan två embossade granar i koppar från Inkido. Metall ornament från Py Hobby, vita rosor
och bruna halvpärlor. Pappret med änglarna kommer jag inte ihåg vem som har designat.



Tredje sidan.



Sista sidan. Ett stort hjärta i kartong med röda rosor, röda tulpaner, vit spetsblomma och brons charms stjärna. Vitt brett spetsband, en röd glaskula med virkad spets runt. Tagen kommer från
Reprint Angels Collection.

Här kommer det även en röd dekorerad trekantig tändsticksask.



Den är dekorerad precis som den blå, fast då i rött!



Andra sidan!



Från sidan.

Till sist visar jag min adventljusstake från igår, bara två ljus tända!



Jag dekorerar mina ljustakar med kullmossa, nötter och kaffebönor. Har även bokstäver i trä
som bildar ordet Advent.

Nu önskar jag er alla en skön tredje advent. Glöm inte att släcka ljusen!

                                    Må så gott, och var rädda om er!


Kommentarer
Postat av: Hanna - Sambo med Dennis och mamma till Oliwer ♥

Vilken fin design hon har gjort till dig :)

Ja visst är han söt lille tomtenissen. Just nu står han upp i sin säng precis som när jag pratade med dig i telefonen för typ 30 min sen, med andra ord, han har inte somnat än :P hihi

Jag älskar också ljus! Gör nog åt 100 värmeljus i veckan denna tiden på året, tur att Dennis tycker det är mysig också. Nackdelen är väl att våran redan varma lägenhet blir ännu varmare haha

Vi hörs imon

Kram ♥

2011-12-11 @ 17:59:32
URL: http://haannapetterzon.blogg.se/
Postat av: Angelica

Hej Marie!

Japp nu har jag hittat hit!

Gud va kul att få se vad du gör! Fast du handlat i butiken i ett antal år nu så har jag endast fått se ett av alla dina alster - galet! =)

Wow!! Va mycket fint du visar, duktig du är!

Kan ju tala om när jag ändå är här att stämpeln "Julkramar", i ett tidigare inlägg, kommer från min butik och var en av våra egna Hildas Stämplar =)

Och den söta änglen bakom gardinen är en Sarah Kay stämpel! =)

Ha det gott nu så ses vi i veckan!

Kram A

2011-12-11 @ 18:30:24
URL: http://angelikasscrapblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0