Några till julkort!

Måndagen den 2 Dec 2013
 
Halloj!!
Äntligen December:))
Det innebär ju att vi närmar oss julen och att
man får tända ljusen i våra fina Adventsljusstakar
som vi pyntar så fint:))
Och mycket annat står ju på listan också, det ska bakas,
göra julgodis, göra klart alla julklappar handla julskinkan och
all annan god mat:)) Och inte minst vi scrappare som
vill göra egna julkort att skicka:))))
Så idag visar jag tre stycken jag gjorde för ett
tag sedan
Det första  med en stämpel från
Bildmålarna och papper ifrån Maja Design
 
 
Kanstans från MS och en hjärt dies från Spellbinder
Insidan
 Skrivrutan
Och en enkel baksida
 Andra kortet. Kantstans MS, gran diesen är från Memory Box. Julpost
stämpeln har jag köpt av Asamia
Insidan
 
Skrivrutan. Ska stämpla någon söt jultext oxå
 Baksidan
   Och så det tredje som går i bruna toner.
Kantstansen från MS. Gillar den:))
 
 En liten spillbit ifrån Maja Design och tagen är från Reprint
 
 Metall charmsen har jag köpt från PY Hobby. Duttarna är
gjorda med Liquid Pearls
 
Insidan. Kulan är en die från Memory Box. En Spellbinder die,
lite washi tejp och texten har jag embossat med guld
 
Skrivrutan. Texten är från Paper Maze, såååå fin:))
 
 
Baksidan
 
Ja det var allt ifrån mig idag. Här skiner solen så vackert idag:))
Så nu blir det en liten promenad med vovvarna och sedan
ska jag laga en pasta sås med kassler, crème fraiche, grädde, gul lök,
purjolök, salt, peppar och timjan. Och så blir det färsk pasta till
Gott!!
 
Må nu så gott och var rädda om varann!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhh så fina kort. Du är en scrapstjärna Marie !!!
Kram Eva

2013-12-02 @ 18:30:00
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Tess

hej vännen!! dina julkort är såååå fina! jag har ju haft turen och se dem live med ju. du är fantastiskt duktig!! jag tycker att det är kul att du alltid provar på nya saker, dina kort varierar sig i färg och utformning. ser fram emot när vi ses nästa gång, jag är scrapsugen! ;) ditt recept känner jag igen från igår, det låter gott, ska definitivt prova på det! kram vännen och trevlig kväll på skyttet.

2013-12-03 @ 14:06:29
URL: http://tessekwall.blogspot.se/
Postat av: Åsa/asamia

WOW så fina kort du gjort! Du kan du ;)

2013-12-03 @ 18:06:50
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Lena

Vilka underbara julkort!!
Motiven från bildmålarna är så fint och det på första julkortet gillar jag massor..Härliga detaljer som du är så duktig på..alltid kul att se dina kort!!

Tack för alla fina kommentarer på mina bloggar!! :-)

Kram Lena

2013-12-04 @ 22:53:18
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Stephi

vilka mysiga kort.Så fina insidor oxå.Det har jag kvar, att dekorera mina inuti...drar mig för det.
Hoppas du får en mysig helg

2013-12-06 @ 16:07:54
URL: http://stephis-kort.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Superfina julkort med helt härliga detaljer, som jag gärna tittar länge på!

Kassler med den där såsen låter MUMS i mina öron! Här ska det ätas rester från helgen... det blev lite över både här och där...

Ha det så gott i vintervädret!
Kram!

2013-12-09 @ 11:51:33
URL: http://raggsocka1.blogspot.se
Postat av: Margareta

Ojojoj så många och såå vackra! Jag har njutit en låång stund!! Behövde mer inspiration, så jag blev superglad!!
Kram!!

2013-12-12 @ 22:23:45
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0