Foton och kort!

Söndagen den 9 November 2014
 
Halloj!
Idag är det ju Fars- dag så jag börjar att ge ett fång rosor
till alla pappor:))
(inte för att jag tror att det är några pappor som kollar bloggar, hihi)
Men här kommer de i alla fall
 
Ni som följt mig vet säkert att vår son Kim och hans sambo Paulina har köpt sig
ett hundra årigt gammalt hus. Tänkte att ni skulle få se hur det ser ut.
Det är ju inte klart på långa vägar men ni kan ju se lite hur det ser ut;)
Här är huset med den nya panelen, de nya fönsterna och taket
 
 
 
Här ser ni lite hur den gamla panelen såg ut (över balkongen) de har försökt att göra det
så likt det gamla som möjligt. De vill att det ska se ut nästan som från början när det byggdes:))
 
Här håller Kim och Birger på att gräva ner vatten till stallet och garaget (garaget är inte
byggt ännu, men det är ju bra att ligga lite iför väg)
 
 
Kims "nya" traktor, bra att ha på en liten gård;) Här ser ni också ena delen på stallet, som
också ska renoveras, puh;))
 
 
Här några bilder på deras lille kattunge Wendy och deras Dalmatiner (7 mån)
Esmeralda. Hon verkligen älskar den lilla katt ungen:))
 
 

Här ser ni också en liten del av köket och Paulina
 
 
Esmeralda brukar gå och bära runt på Wendy;) så det ser lite otäckt ut men
ingen fara;))) och lilla Wendy finner sig i det också
 
Esmeralda lyfter henne försiktigt över ryggen och bär iväg henne.
Tokig hund;))
 
 
Wendy tvättar sig lite  efter att ha blivit buren av Esmeralda, Ni ser på
ryggen att hon är blöt;)
 
 
Visst är hon söt Esmi, som hon kallas och hon är såååå snäll:))
 
 
 
Ja det var lite om deras hus renovering.
Orkar ni kika lite till??  Hoppas det, för här kommer ett kort också.
Papper - Bildmålarna
Dies - Spellbinder, Memory Box. Kanten är en stans från Martha Stewart
 
 
Den lilla söta text stämpeln är från Gummiapan
 
 
 
 
Insidan. En blom die från Memory Box
 
 
 
Skrivrutan
 
 
 
En enkel baksida
 
 

Kortet uppställt.  Ljuset på bilden ser lila ut men det är mörkt rött. Det är ett
WoodWick, lukt (Cinnamon chai)  De luktar jätte gott och sprakar från
veken.  Det låter lite som om man satt framför en brasa:)
 

Det var allt för idag. Hoppas ni gillade det jag visade;))
Ha en fortsatt fin Söndags kväll:)
Lämna gärna ett litet avtryck, då blir jag så glad:))
 
Må nu så gott och var rädda om varann:))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Gu´vilket häftigt hus. Get gillade jag. Det runda "tornet" är ju hur läckert som helst.de måste vara jättelyckliga över detta.
Ditt kort är urtjusigt. Du gör verkligen stort jobb med varenda kort du gör. men jag vet ju att du tycker om det.
Ha det fint. Kram Eva

2014-11-09 @ 19:16:58
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Stephi

Men åå vilket hus, tänk vilken lycka för dem(då allt är klart)
Haha, roligt med hunden och kattungen. Mysigt att hunden är så Snäll.
Vilket snyggt kort lager på lager. Älskar ju dies precis som du.

2014-11-09 @ 22:34:21
Postat av: Inky Pinky Fingers

Hej Marie! Jag har sett dig kommentera hos andra jag brukar besöka så jag har tittat in här lite då och då och väntat på ett nytt inlägg :) Älskar dina kort och det här vara ju bara SÅ fint! Gillar alla vackra dies du använt. Hur skulle man klara sig utan sina dies, eller hur? ;)

Kram, Maria

2014-11-10 @ 14:59:28
URL: http://inkypinkyfingers.wordpress.com/
Postat av: Petra/Trollet

Åh vilket fint kort,!!! Jag är dålig på att använda dies, men nu blev jag sugen.......
Måste säga att jag älskar huset, vilket jobb men finare finns ju,inte än gamla renoverade hus.
Kram Petra/Trollet

2014-11-10 @ 16:44:51
URL: http://trolletspyssel.blogg.se
Postat av: Tess

hej vännen!!
jisses va fint huset har blivit!! vilket arbete ni har lagt ner!! så vackert!!
och kissen och vovven är ju heeeelt underbara, verkligen supersöta!!
kortet du visar upp är även det jättefint såklart, du är så duktig. snygg dies som du har använt, blommorna blev jättefina!!
ses snart och hörs. kram kram.

2014-11-11 @ 14:24:57
URL: http://tessekwall.blogspot.se/
Postat av: Iffa

Haha, det finns säkert nån av det manliga släktet som tassar omkring i våra bloggar =)
Så otroligt fint hus de köpt och så roligt att få se kort! Tornet e ju megafint, så läckert alltså!
Gud vilken söt katt de har <3 och fin hund!
Så fint kort du gjort! Älskat den vikningen och dina kort är så välgjorda och genomtänkta. Gummiapan har verkligen smp perfekta stämplar tycker jag!
Hoppas allt är bra! Kram!

2014-11-11 @ 20:15:09
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Pillan

Men så fint hus!! Ser väldigt stort ut så jag förstår att det tagit er mycket tid. Riktigt charmiga husdjur också.
Fint kort du gjort, roligt att du hinner uppdatera oftare nu.
Kram Pillan

2014-11-12 @ 18:25:18
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Å vilket underbart fint hus de köpt, förstår att det är hemskt mycket jobb - och att ni är där och hjälper till och att det tar tid. Men fint blir det!
Ditt kort är också underbart, du får till det så fint med färger och fina dies. Kram och hoppas du får en fin helg.

2014-11-13 @ 19:45:01
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Johanna "pojjo"

oj vilket jätte läckert hus, vilket jobb :) men så kul få se hur fint det blir.
Jätte söta djur, jag önskar vi kunde ha katt eller hund men sambon och vår dotter är allergisk så det går tyvärr inte.
Sis men inte minst ett jätte vackert kort, älskar hur du gjort blommorna och gjort den ena rosa med vinta kanter och tvärt om.
Ha en fin söndag :) kram JOhanna

2014-11-16 @ 16:09:55
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Stephi

Marie! Tack för dina besök hos mig, så roligt att du tar dig tid till mig.♥
Nu måste du uppdatera..ler.

2014-11-18 @ 07:03:31
URL: http://stephis-kort.blogspot.com
Postat av: stephi

hej, jag förstår inte ditt sista inlägg hos mig :-) vad jag menade med mitt hos dig var att jag kollar in hos dig och vill se nåt nytt att beundra...ler

2014-11-18 @ 20:21:55
URL: http://stephis-kort.blogspot.se
Postat av: Cathrin

Hej Marie! Jag bara döööööör.......vilket huuuuuus,wow. Har alltid varit svag för hus med torn.
Superfina kort har du gjort oxå. Kram på dej.

2014-11-20 @ 21:50:49
URL: http://norrgardens.blogspot.se
Postat av: Anneli Mellstrand

Men min skapare vilket häftigt hus , kanonfint .......
Men jag blev ju lite kär i hunden och katten , åhhhhhhh så söta ..............

Dittt kort är jättefint med många detaljer ......

Kram
//Anneli

2014-11-21 @ 03:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0