Ett nytt Julkort!

Torsdagen den 5 Oktober 2015!
 
Gokväll!!
Hoppas ni alla har haft en fin dag:)
Här har det varit grått och trist och lite
ensamt!
Gubben min är i Stockholm i tre dar på kurs.
Tråkigt tycker jag;)
Även att lillgrabben fortfarande bor hemma så
känns det ensamt.
Men i morn kväll kommer gubben hem igen:))
 
Idag tänkte jag visa ett julkort som blev gjort
för ett tag sedan.
Kortet går i grå toner, tyckte det passade
bra till dagens väder;)
 
Papper från Reprint
 
Tall kvistarna längst upp är en die från Memory Box
och heter "Pine Needle Twigs"
God Jul dien har jag stansat ut i två färger av card stock och
sedan lagt dem lite omlott. Duttade på
lite Glossy Accent överst, det syns inte bilden;)
 
 
De små stjärnorna är en punsch (vet ej märket) Jag glittrade
dem med stickles.
Vantarna är en die från Joy Crafts, visst är de söta:)
 
 
Textstämpel från Gummiapan
 
 
Insidan
Skrivrutan är en die från Spellbinders och
texten är en stämpel från You Do.
Längst upp till vänster tre candies i silver.
 
 
Stjärnorna längst upp till höger är en die från
Whimsy stamps. På stjärnorna  och runt skrivrutan
har jag lagt lite stickles
 
 
Baksidan
Granarna är en die från Memory Box
 
 
La även på lite stickles här också
 
 
Ja, det var allt för ikväll. Hoppas ni gillade kortet.
Lämna gärna ett litet avtryck, det gör mig så glad:)
 
Hoppas nu ni får en trevlig Fredag och helg:))
 
Må så gott och var rädda om varann
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Hej Marie!!
Å ett så underbart kort du visar idag! Älskar färgskalan och de fina papperen! Vantarna var ju bara såå söta!!
Ja, som du sett har jag börjat "tulla" på mitt godispaket från dig! ;-) Fick en sån inspiration att sätta igång med "stjärnkorten"!!
Nu har jag också kommit på att göra kuvert av ett julblock jag haft länge med 21,5x21,5 cm papper.
Det blir bra kuvert till kort som är 10x15 cm.
Är ju lite knäpp på det viset att jag är mest nöjd om jag kan fixa ett matchande kuvert också ;-)
Är också "gräsänka" eftersom Kjell åkt till Stockholm på fotomässa. Jag åker efter på söndag kväll - först ska jag åka till Bollnäs på scrapträff tillsammans med Åsa och Annica. Det är egentligen två dagar men vi orkar bara en!!

Ha det nu skönt i höstrusket. Du har så rätt i att vi behöver regnet. Vi har såå lågt vatten i Gavleån!
Kram på dig!!

2015-11-05 @ 23:24:19
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

När man tittar in hos dig får man alltid se nåt fint, så även den här gången. Underbart kort i dova färger som jag gillar, så fina detaljer och fint upplägg. Massor av fina stämplar och dies, massa inspiration. Nu ska jag strax iväg och hämta mamma, mormormargareta, och åka på träff 10 mil bort - ska bli så skoj. Kram och ha en fin helg ♥

2015-11-07 @ 07:13:24
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Evas pyssel

Så vackert kort du har gjort. ser att du skaffat nya dies och textstämplar.Jättefina.
Ha en fortsatt fin helg. Kram Eva

2015-11-07 @ 23:14:28
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Johanna "pojjo"

Åh vilket vackert julkort, underbara färger och papper. Kan bara hålla med Margarets... vantarna är såå söta. Den dien måste jag försöka få tag på :)

Du får passa på att pyssla medan han är borta, *ler*
Kram Johanna

2015-11-10 @ 16:23:53
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0