Nu är jag tillbaka!!

Torsdagen den 10 november -16
 
Halloj!
Ja nu var det väldigt längesedan jag visade något här
i bloggen för er. Men bättre sent en aldrig;)
Först ska jag berätta att vi har blivit
med katt, inte 1 utan 3 små missar:)
Vår son Kims ena kisse blev med katt i våras,
så den 19 maj så föddes det 4 små kattungar.
Den ena var tyvärr död, men de andra tre klarade sig:)
Kim o Paulina ville inte ha mer katter (de har tre)
så då sa vi att vi tar en i alla fall.
Men efter att ha följt dem några veckor så bestämde
vi oss att ta alla tre!!
Så den 14 augusti fick de komma hem till oss och så här såg de ut då
 
 
Längst till vänster har vi Birk. I mitten Ronja och till höger lilla Lovis:))
De fann sig till rätta ganska omedelbart och våra tre vovvar
accepterade dem direkt:))
De är nu snart 6 månader och är såååå goa:)
Visst blir det lite stimmigt ibland med 3 vovvar o 3 missar,
men för det mesta går det bra:)
 
Har ju även hunnit göra lite kort sen sist. I somras så var vi
bjudna på dop, och givetvis så hade jag gjort ett kort.
En lite annorlunda vikning
 
Jag har använt ljusblå card stock och papper från Maja Design
"Vintage Baby"
Trä bokstäverna har jag fått från Anneli M, Tack vännen:)
satte även dit två trä knappar jag hade i mina gömmor.
Jag tråcklade ihop de två pappersdelarna med siden band
 
Klippte ut en nalle och en boll från ett papper från Panduro
"it´s a boy" och satte dem i en liten ficka. Några bling
 
 
Den andra fickan prydde jag med en "dopsked"
 
 
Insidan fick en liten geting som jag också hade i mina gömmor.
Lycka Till är en textstämpel från Inkido
 
Skrivrutan är också från Maja. Jag använde en kantstans från
Martha Stewart och gjorde som en liten
spets längst ut på ärmen
 
 
Och så till sist en enkel baksida.
Det var allt för idag. Kikar ni in så
lämna gärna ett litet avtryck så blir jag så glad:))
 
En sista liten bild på missarna
 
 
Det blir ju lite trångt ibland tycker Birk;)
 
Må nu så gott och var rädda om er
därute i halkan
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åh Marie, såna supersöta små kissar!! Förstår verkligen att ni smälte för dem!!
Kul att ha dig tillbaka här! Har undrat lite hur du mått...
Så supergulligt kort du gjorde till lilla Tages dop! Så snyggt med ett annorlunda kort och så många fina detaljer att upptäcka och njuta av. Dopskeden är helt underbar!
Kram från mig - var rädd om dig och ha det gott!!

2016-11-10 @ 21:12:32
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Eva

Ohh vad roligt att du är tillbaka . Jag har klickat på ditt namn flera gånger och kommit till Maries scraprum ???? Nu är du här igen. Gulliga söta missar . Ni har ett helt gäng husdjur nu. Det är så roligt och mysigt. Saknar Eddie som försvann från oss. Men vi väntar med fler husdjur har vi bestämt. Ägnar vår husdjurstid åt gamle Ajax.
Vilket superfint dopkort och som vanligt imponerar du med träffsäkra detaljer. Lyckat !!
Snö snö snö och idag slask. Vintern överrumplade oss, men vi hann få bort de flesta löven och in krukorna. Det är inte kul när man måste hasta. Hur hann du med alla dina planteringar ??
Nu stundar helgen med scrapträff och Farsdagsfirande. Fullt upp med andra ord.
Ha det gott hela familjen. Kramar härifrån Eva

2016-11-10 @ 23:08:25
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0