Dopkort!

 
Måndagen den 13 februari 2017!
 
Halloj! Halloj!
 
Så skönt att vi kommit in i februari månad!
Här skiner solen sååååå härligt från
en klarblå himmel, älskar det! :)))))))
 
Förra året fick jag en beställning på
ett dop kort och så här blev det
 
 
Vit cardstock  som jag klippt som ett par hängselbyxor.
Papper Maja Design "Summer Crush"
Gjorde två små fickor på framsidan
 
 
 En liten dopsked och tre små rosor och halvpärlor, gjorda av
Liquid Pearls "Baby blue"
ibland blir de platta efter de torkat, men den här
gången höll de sig uppe;)
Har distanskuddar under fickorna, för lite höjd
 
 
På den andra fickan har jag klippt ut en nalle, boll och ett litet hjärta
från ett papper från Panduro. Lagt lite Glossy Accent på och gjort
några halvpärlor där oxå
 
 
 Kjell har jag stansat ut med en die från
"Craft Emotions" och lagt på Glossy Accent.
Stansade ut namnet fyra ggr och limmade sen ihop dem.
Det blir ju lite höjd på dem då:)
 
 
Här har jag stansat ut en die från Spellbinders "Elegant Ovals"
På dopdagen är en stämpel från Skogstokiga
 

Skrivrutan är en die från Spellbinders.
De små stjärnorna är en stämpel från Gummiapan,
duttat på med Liquid Pearls där oxå
 

Baksidan
En die från C.C Designs och papper från Maja.
Längst ner har jag satt en liten kant av rutigt papper och
längst upp knöt jag ihop kortet med lite hampa snöre.
 
Ett lite annorlunda men roligt kort att göra, (lite pilligt)
Föräldrarna blev jätte nöjda då de älskar gamla bilar,
så det Maja pappret passade ju perfekt:))
 
Ja, det var allt för den här gången. Hoppas
ni fick lite inspiration;)
Nu ska jag ta en liten promenad med vovvarna
i solskenet:))
 
Må så gott och ta hand om ER!
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åååååh Marie - så underbart fint!! Älskar särskilt fickorna med innehåll - såå läckert!!!
Ja visst är det härligt att ljuset kommit tillbaka! Har varit en tripp med yngsta barnbarnet Matilda till Mall of Scandinavia idag på hennes lediga dag. Så roligt att hon bad mig följa med och att få umgås hela dagen!
Ha det gott! Kram!!

2017-02-13 @ 22:23:49
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Eva

Så superläckert kort till lille Kjell !! Nu börjar namnen från vår uppväxt dyka upp minsann. Papperet med bilarna har jag också , men jag har inte använt det till dopkort precis. Men det passade ju perfekt. Vi hade scrapträff i lördags. Kicki lärde oss att göra jättefina pappersblommor. Jag ska visa dig sen.Där kan man spara in många kronor på blomkostnader.
Ha det gott min vän. Kram Eva

2017-02-19 @ 18:08:37
Postat av: Åsa

Hur fint som helst! Du får alltid till det så bra med både form, färg och detaljer. Kramar från mig.

2017-02-25 @ 21:15:22
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Iffa

Kikar in och ser vad som skapas i din pysselhörna :)
Så sött kort du gjort för ett tag sen, förstår att dom blev glada för det! Älskar ju olika former.
Nu har vi äntligen nått in i mars månad och vissa dagar har man kunnat ana att våren snart är påväg!!!
Kramis Iffa

2017-03-01 @ 18:05:24
Postat av: Marie

Jättegulligt dopkort.

2017-03-06 @ 21:07:23
URL: http://https://scrapbloggen.wordpress.com/
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Himla snyggt kort du har gjort :)
Snyggt med fickorna som står ut lite och med sakerna i fickorna :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

2018-02-27 @ 16:54:20
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0