Julkort från 2016!

Lördagen den 21 Januari 2017!
 
Gokväll go vänner:)
 
Idag har vi haft ett underbart väder här hos oss,
5 plusgrader och strålande sol.
Sååååå skönt:))
 
Hoppas ni också har haft en solig och fin dag:)
Förra året så gjorde jag julkort, men har
inte visat dem ännu. Så här kommer
det några. Jag testade i år att
göra dem lite mer avlånga och stående för att
bättre få användning av en del papper
 
 
 På det här kortet är det papper från Pion Design
"Christmas in Norway"
 

Ser ni skillnaden på färgerna på kortet, det blir ju så ibland!
God Jul är en die från "Idas Magasin" och
julkulorna är en die från Memory box
"Clairmont Ornaments"
Jag har lagt lite Glossy Accent på.
 
 
 Insidan
Granen är en die från Marianne Design. Gillar när den
är så stor. Stjärnorna har jag stämplat med en
stämpel från hÄnglar & stÄnglar
 
 
På de små tomteluvorna duttade jag på lite Glossy Accent och
lite glitter på det "lurviga" på mössorna
 
 
 Stämpel från Slöjddetaljer.
Jag har fyllt i texten med lite glitter,
svårt att se;) Samma papper
från Pion
 
 
Baksidan. Det var ett enkelt kort med inte så många
detaljer.
Nästa kort går i samma stil
 
 
 Samma pappersserie. Grön cardstock.
God Jul är en die från Gummiapan. Den här utstansade har
jag fått från en go scrapvän Eva, Tack:)
Hörnen har jag stansat ut med en hörnstans
"Crop-A-Dile corner chomper" Den ser ut som en
tång, och kan användas till väldigt grovt papper.
 
 
Den runda julpost stämpeln är från Asamia, Åsa Wermelin.
Sååå läcker:))
 
 
Insidan
Samma papper. Det strålar en stjärna är en textstämpel
från Skogstokiga, så fin:)
Julefrid är en stämpel från hÄnglar & stÄnglar.
Stjärnorna är en die från Quick Kutz. De små är en punsch. Jag duttade på
som vanligt;) Glossy Accent
 
 
Närbild på texten
 
 
Skrivrutan
Samma pappersserie. Visst är de söta de små
tomtebarnen:)
Texten är en stämpel från Inkido.
Glömde nog att fota baksidan, men den går
i samma tema
 
Visar även en altrad Toffi fee ask. Jag gjorde faktiskt
28 altrade askar;) Men jag fotade inte alla!
Men alla blev olika. Använde mycket spillpapper,
jätte bra:)
 
 
Papper från Maja Design. Bakgrundspappret är
grått papper från Panduro med lite glans i.
Kanten längst ner är vanligt present snöre från Ica Maxi.
Hörnen har jag stansat ut med "stjärtstansen"
Granarna är en die från Joy Craft.
Den vita bakom motivet är en die från
Gummiapan.
God Jul är samma die från Gummiapan som innan.
Det finns tre storlekar, detta är den största.
 
Det var allt för den här gången, hoppas ni fått
lite inspiration:)
 
Avslutar med två fina bilder av Micko & lilla Lovis
VISST ÄR DE SÖTA:))
 
 
Micko är vovven (13,5 år) och Lovis är då missen (8 mån)
 
 
Ha nu en fortsatt fin helg och var
rädda om varann
 
Det kommer fler julkort framåt:)
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åhhh Marie vad fina kort. Roligt med den avlånga modellen. Och du är otrolig på att hitta nya detaljer, texter och dies. Skulle behöva ta en runda på datorn med dig. Jag köper alldeles för ensidigt och förresten satsar jag på inköp i London.Sen är det ju så att har man ögonen med sig hittar man bra-att-ha-grejer både i matbutiker och andra.
Just nu laddar jag för en introduktion för mina stickkompisar. Ett kit till var och en. Jobbigt men roligt.
Gulliga husdjur, så underbara bilder.
Kram Eva

2017-01-23 @ 10:09:10
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Margareta

Hej Marie!
Först måste jag tacka för alla fina kommentarer du lämnar efter dig hos mig. Du gör mig såå glad!!
Så till dina kort: Du är så otroligt kreativ och gör så vackra kort med så många fina detaljer! De vackra papperen kommer verkligen till sin rätt och tomtenissarna är ju förtjusande!! <3 Julkulediesen är verkligen fina och användbara också!!
Du gör så fina och välarbetade kort med dekor på alla sidor (jag fuskar lite där och dekorerar bara en insida och är sparsam på baksidan ;-) ).
Chokladasken är också så ljuvligt fin! Tänk att du gjorde såå många!!! Vilket jobb!!
Förstår att dina pälsklingar skänker dig mycket glädje! Såå söta!
Igår la jag ut ett kort med fint papper som jag fått från dig - tusen tack!!
Kramar i massor!

2017-01-24 @ 22:48:44
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Iffa

Hej!
Så mycket fint att lägga ögonen på så här på efter jobbet nedsjunken i soffan 😊 Jättefin den stora GodJul-dien=maffig!
Hoppas du fick mitt tackmail i julas 🌟och att januari som gått så fort har varit bra för er 😊
Kram Iffa

2017-01-25 @ 19:26:25
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Ååååå så fint! Jag blir så glad när jag ser att du använder mina stämplar så flitigt. Kul att de används. Ha en fin kommande vecka! Kram ♥

2017-02-12 @ 08:39:07
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0