Lördag 10 Dec-11. Nobelldagen och lite julkort!

                                          Hej på er allesammans därute!
 
Idag är det ju Nobelldagen, och min lilla mamma fyller 78 år, grattis till dig mamma. Jag ska bjuda
min mamma och pappa på middag hos oss. Det blir grekisk delikatesspanna med en kall krämig god sås, en sallad och vitt bröd med ost. Till efterätt blir det rulltårte bakelser. Mmmm det ska bli gott.

Vädret är väl inte det bästa, hård blåst och snö som kommer och går. Hoppas det blir bättre till jul:)

                                   Idag visar jag lite julkort som jag har gjort under hösten.



Ett lite mindre gammeldags julkort som går i rött och beige. bilden är lite mörk, hoppas ni har överseende med det.



                       Här är insidan!



        

          Detta julkort går i bruna toner och en vit metallblomma från Py Hobby.



                       Blå toner , och embossad jul gran från Inkido.



Insidan med stjärna av wellpapp och en spetsblomma och vita halvpärlor. En tag med en charms som stjärna. Ett litet frimärke med en tomte på som är lackad.

Det var allt för idag. Hoppas ni fick lite inspiration. Nu så är det dags att städa, göra fint och börja med maten. Jag hoppas att ni får en skön Lördag.

                              Må så gott, och var rädda om er!

                                        Kramizar Marie.


Kommentarer
Postat av: Hanna - Sambo med Dennis och mamma till Oliwer ♥

Du glömde ge mig inbjudan till middagen :( hihi skojar bara men gud så gott det lät :) vi ska lycka till det nu med pommes och korv :D ha en mysig dag med familjen Kram

2011-12-10 @ 16:58:41
URL: http://haannapetterzon.blogg.se/
Postat av: Eva

Så fina kort du gör. Oh... den söta hjärtstansen ska jag minsann investera i !!! Hoppas ni hade en härlig födelsedag för din mamma . Maten lät helt i min smak också.Grekiskt ...mmmmmmmmmmmmmm!! Ha en skön söndag. Kram Eva

2011-12-11 @ 10:10:27
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Susy

Underbart vackert!



KRAM SUSY

2011-12-11 @ 10:34:11
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0