Torsdagen 13 Dec 2012

Halloj alla bloggare!
Idag är det ju Lucia, men jag har inte fått se något riktigt
Luciatåg, utan det blev framför TV:n. Vackert det oxå:)
 
Hoppas ni har haft en fin dag:)
 
Idag visar jag ett kort jag gjorde i November till en 70- åring:)
Vikningen har jag hittat inne hos Iffa, den är så fin:))
 Vi börjar med första sidan
 
 
Närbild, blomrankan är en dies från Memory Box
 
 
 
Insidan
 
 
Stämpeln kommer från Inkido, först har jag stämplat med Distress Ink och sedan duttat på
med perfect pearls. Då får man det lite mer chimrande, som ni kan se på fågeln, lite
svårt att fota.
 
Här är insidan. På kanterna har jag använt Washitejp (den med fåglarna på) och även noterna.
 
 
Sista sidan
 
 
 
Och så här blir kortet uppställt
 
 
Det får bli allt för idag, hoppas ni tyckte om det jag gjort:))
Nu har jag laddat datorn med de julkort jag hunnit göra,
så jag hoppas ni kikar in snart igen:))
 
Må så gott, och var rädda om varann

Kommentarer
Postat av: Iffa

Hej!
Jag har heller inte fått sett något riktigt luciatåg i år, satt precis och beklaga mig för barnen att det är första året sedan de började på dagis som jag inte får se något, dottern slutade nämligen på Musikskolan för någon månad sedan så det blev inget luciatåg där för hennes del.

Vad kul att du lagt upp ett kort att beskåda här!
Jag ÄLSKAR denna vikningen =), den är verkligen underbart fin!
Ett otroligt fint kort du gjort, jag älskar det glänsande inslagen, ger en mycket elegant detalj åt kortet. Du har använt många fina små detaljer, sånt som gör det där lilla extra.
Verkligen ett supersnyggt kort!!!!
Vad kul att det kommer lite julkort här framöver, jag är tillbaka så fort de kommer upp =)
Kram på dig!

2012-12-13 @ 19:43:59
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Lena

Heeej!! Härligt att få se ngt här inne hos dig igen! Allt för länge sedan sist! :-) Dina alster är underbara att titta på som vanligt!

Ser fram emot fler kort här framöver..

Jag fick se riktiga lucior idag i form av Tess och hennes dagiskompisar, kl 07 på morgonen i bitande kyla men det var det värt för de var så fina!!
Och Tess gjorde sig hörd kan man säga..hon sjöng högst av alla ,..hhaha...

tack för alla goa kommentarer inne hos mig! De värmer gott Marie!!

KRAM till dig från mig!!

2012-12-13 @ 21:16:02
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Susy

Vilket underbart vackert kort, ljuvligt fint!

Önskar dig en riktigt bra helg!

KRAM SUSY

2012-12-14 @ 10:36:43
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Anneli Mellstrand

Hej svejs , vilket 10- poängskort superfint, måste fråga fåglarna på rad är det en stämpel eller ???? dem gillade jag ......

Tack för allt fint du skriver inne hos mig, som föregående talare det värmer gott .........

Kram på dig
//anneli

2012-12-15 @ 08:29:30
Postat av: Pernilla/pillan

Men gud så fiiiint, ett riktigt lyxkort ser det ut som. Roligt att du hälsar på så ofta hos mig, jag titta allt in här med men det har ju varit lite stilla här ;-) idag har det varit rätt tråkigt väder, mulet m snöregn... Vi trotsade det o gav oss ut o köpte de sista klapparna (tror jag) och sen blev det bak av lussekatter (jag ligger lite efter iår..) trevlig kväll. Kram

2012-12-15 @ 17:54:05
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Hej hopp! Fantastiskt vilket välarbetat kort du gjort.......toppenfint.Klart jag kikar in snart igen......nyfiken som jag är:-)Tack för alla goa kommetarer du lämnar i mitt lilla kryp in...blir så glader. Kram Cathrin

2012-12-16 @ 17:11:41
URL: http://norrgardens.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0