Julkort!

Lördagen den 24 Oktober 2015!
 
Halloj mina vänner:)
 
Idag har vi haft en städdag i trädgården.
Klippt ner lite växter och så planterade
jag lite ljung ihop med silver ek.
Det blev vackert:)
De flesta sommarblommorna
blommar fortfarande,
så de får vara ett tag till:)
 
För ett tag sedan började jag göra
julkort. Idag visar jag två
Criss cross kort.
 
 
 
 
Ljuset är en die från Marianne Design och
God Jul är en die, som jag inte kommer ihåg från vem.
Jag har lagt lite Glossy Accent över
 
Baksidan
Dien kommer från Spellbinders och heter
Fleur de Elegance.
 
 
Stämplade med en stämpel från Skogstokiga
 
 
Jag gjorde en tag som skrivruta. Pappret är från Pions nya julserie
Christmas in Norway.
God Jul..... stämplade jag och sedan embossade det med grönt
embossingpulver
 
 
Kort nr 2
Papper från Reprint
Julkulorna är en die från Memory Box.

Längst ner ett pärlband
 
En enkel baksida
 
 
Gjorde även här en egen tag. Embossade julhälsningen med
brunt embossingpulver och stämplade dit en liten
söt älg ifrån Magnolia.
 
 
Ja, det var allt jag hade att visa idag. Några lite
enklare kort, men väldigt roliga att göra:))
 
Nu känner jag mig lite trött efter dagens jobb i trädgården
 och knät har sagt ifrån så ikväll
blir det bara mys framför TV:n med lite tända ljus:))
 
Hoppas ni alla har haft en härlig dag och att NI
får en fin dag imorgon:)
 
Må så gott och var rädda om varann
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Samma här. Mycket tid i trädgården nu. Man vill ju ha fint och ordnat när vintern kommer. Pelargonerna blommar som aldrig förr. Jag har sex blomlådor med dem som står uppradade utmed uterummet. Några är från stugan. De får hålla på och göra oss glada ett tag till.
Vilka fina julkort du har gjort. Snygga dies och texter. Och papper också. På lördag har vi scrapträff igen så jag förbereder en del till dess.
Ha en skön söndag. Hoppas det blir fint väder. Kram Eva

2015-10-24 @ 23:38:11
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Å vilka fina kort du gjort! Kul med annorlunda vikning, sånt är jag hemskt dålig på. Du kan du ;)
Tack för alla fina kommentarer i min blogg <3

2015-10-25 @ 11:50:53
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Margareta

Ja, hos oss är det mesta över i trädgården. Vi bor ju lite längre norrut ;-) Pelargonerna har fått flytta in i innekrukor och bor nu i mitt sovrum, som är det svalaste i huset. Lite flox och höstastrar blommar än men frosten har tagit resten. Brukar höststäda varsamt - pappa påstod att perennerna (och jag har mest såna) mår bäst av att stå som se står till vår för att inte släppa ner kyla och svampinfektioner - inte vet jag....
Så jättefina julkort du bjuder oss på idag! Snygg vikning också - jag kanske ska låta mig inspireras!?! Annars är jag ju som Åsa och är inte så flitig på sånt ;-)
Tror faktiskt att jag köpte det fina blå papperet du har på kort nr 2 i lördags på träffen, men Åsa tog hem hela min packning när jag "hoppade av" till Sthlm i lördags kväll, så jag kan inte kolla - bara hoppas, för det var helt underbart!
Du har verkligen så många underbara dies också - blir allt lite avunds....
Tack för dina besök inne hos mig och alla rara kommentarer du lämnar efter dig. Jag blir jätteglad!! :D

2015-10-26 @ 23:22:44
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Helena

Vilken jättefin kortvikning du har gjort. Den måste jag prova. :-)

2015-10-27 @ 08:29:52
URL: http://helnysdagbok.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Kikar in igen, tack för fina kommentarer hos mig. Blir så glad :) ♥

2015-11-04 @ 07:02:45
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Anneli Mellstrand

Hej , underbara kort som vanligt , hoppas allt är ok med dig här är det väl lite si o så där , lasarettsbesök hela förra veckan suckkkkkkk......................
Kram på dig
//Anneli

2015-11-04 @ 09:04:07
Postat av: Johanna "pojjo"

Men åh så fina kort du har gjort, de ena snyggare än de andra. Älskar ljuset du har på ena kortet.. är det Marianne design die? Använder du en sån där embossing matta för att få så snygga detaljer på ljuset? jag borde köpa mig en sån för jag har flera dies som inte blir bra när jag kör ut dom... då syns nämligen inte embossingen.
Hoppas allt är bra med er
kraaaam Johanna :D

2015-11-05 @ 09:40:12
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0