Tillbaka igen!!!

Torsdagen 25 Februari 2016!
 
Halloj! Halloj!
 
Nu var det ett tag sedan jag la upp nåt här inne.
Hoppas ni inte glömt bort mig;-)
 
Min väninna fyllde år för ett tag sedan så då
fick hon detta kort!
Jag har tagit ganska många bilder så
hoppas ni orkar;-)
 
 
Började med ett vitt cardstock från Panduro.
Det gröna pappret är från Dovercraft "Sweet Paris"
använt "stjärtstansen" runt om och
chalkat med brunt.
I alla hörnen "duttade" jag med Liquid Pearls "Petal Pink"
De övriga två papperna kommer från samma
serie. Stansat ut den understa med en Spellis "Elegant Ovals"
(den större). Sedan stansade jag ut med den näst största i det
vackra Paris mönstret.
Satte en vit spets under.
 
 
Gjorde ett litet blomarrangemang i nedersta hörnet med en
liten bit av ett sugrör också.
 
Här kommer en suddig bild, förlåt;-)
Grattis är Alphabet Stickers från Lyric Collection.
Här ser ni även de små pärlorna av Liquid Pearls.
Ibland blir de jätte fina och  ibland sjunker de ihop
när de torkat. Jag brukar slå lite lätt med pekfingret
under pappret när jag duttat dit dem.
De små runda stämplarna är från Crafty Individuals.
 
 Här ser ni det uppställt
 
 
De två första sidorna
Samma papper. En rund kakservett som jag klippt
mitt itu och satt mitt emot varandra. Några blommor och
fjärilarna är en punch. Jag gjorde många, så
varje fjäril är tre stycken på varandra som jag sedan limmade ihop
och satte 3d kuddar under. La på ett lager med Glossy Accent Crackle.
Skylten med Bästa Vän har jag köpt på Eko.
 
 
Sida två och tre går i samma stil.
Fjärilarna och den fina damen är papper från
Pion Design "Paris Flea Market"
 
Tycker det blir snyggt när man lägger på Glossy Accent Crackle.
När det torkat så ser det lite gammalt ut.
 
 
Baksidan. Fortfarande samma papper. Vimpel die från Joy Crafts.
Fjärilarna är en die från Memory Box
 
 
Sett uppifrån
 
 
"Låt din vardag glittra" är en stämpel från K-Design.
Den syns ju inte så bra här;-) Den svarta katten är en die
från Magnolia.
Jag klippte även ut två färdiga tags från serien
"Paris Flea Market"
 
 
 
Här syns "kissen" lite bättre:-) Kakservett och stämpel som innan
 
 

Det var allt för idag. Hoppas ni gillade kortet:-) Lämna gärna ett
litet avtryck, det gör mig glad:-)
 
Avslutar med två bilder på "mina" domherrar:-)
 
 

Må nu så gott och var rädda om ER där ute:-)
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna "pojjo"

Åh så vackert kort, fantastiskt mycket fina detaljer och papperna är ljuvliga. :) Ha en jätte bra helg
kram Johanna

2016-02-25 @ 20:47:02
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Margareta

Åh vilket helt underbart kort! Såå fina papper och en så fin vikning! Förstår att din vän blev jätteglad!
Vi har det helt underbart i vårt älskade Björkebo med härligt vinterväder. Njuter i fulla drag!! Imorgon blir det scrapträff i Bollnäs - det brukar vara jättemysigt!!
Ha det gott! KRAM!!

2016-02-26 @ 19:42:36
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Superfint kort, jättefint papper och så fin die.

2016-02-28 @ 19:00:39
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Maja

Jätte vackert med många fina sidor att njuta utav!
Du frågade om baby diesen jag hade på mina kort det är en Marianne design die. Inköpt för nåt år sedan en liten säkerhets nål die hör oxå till.
Ha en trevlig helg!

2016-03-05 @ 21:14:41
URL: http://majasscrappade.blogg.se
Postat av: Anonym

Kikar bara in för att lämna en hälsning från Arlanda innan vi flaxar iväg mot Japan o Söderhavet.
Kramar i massor!!

2016-03-17 @ 07:35:23
Postat av: Anonym

Kikar bara in för att lämna en hälsning från Arlanda innan vi flaxar iväg mot Japan o Söderhavet.
Kramar i massor!!

2016-03-17 @ 07:35:24
Postat av: Johanna "pojjo"

Kommer in och önskar en trevlig helg och en glad påsk i förskott :) aoppas allt är bra med er allihpa.
Kram johanna

2016-03-19 @ 14:54:06
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0