Flytt och dopkort!

Onsdagen den 23 mars 2016!
 
Halloj! Halloj!
 
Hoppas allt är bra mer er alla goa blogg-
och scrapvänner:))
Här har vi nu kommit till ro igen efter Teds flytt.
Det känns faktiskt okej nu när han har flyttat till sitt hus.
Visst är det tystare nu men vi vet att han
trivs och har det bra:)
 
Jag har tagit några bilder med mobilen, så vill ni kika lite
så kommer de här!
 
En kvällsbild på själva huset
(förlåt skärpan)
 

Stora rummet
Här vilar far och son med vovvarna i soffan efter en flytt dag.
De ser ju ganska trötta ut;)
 
 
Ted gillar 50-tal och amerikanska grejer. Den här tavlan köpte jag på
Tenhults Möbler, så snygg:) Han har kollat på den flera ggr och sagt att
den skulle jag vilja ha, och så blev det ju:)
Han blev sååå glad:))
Mat platsen.
I fönstret satte vi en "gardin" i järn. Visst blev det läckert ihop med den
rustika lampan i köksfönstret och den bruna träväggen?:)
 
 
Köket
 
 
 
Hallen nere från, en väldigt gammal och smal trappa till
övervåningen
 
Hallen uppepå
Det är tre sovrum där uppe . Ett gästrum och
ett musikrum. Det han har som sitt sovrum går inte att visa på bild
(fråga mig inte varför) med datorn vill inte!
 
Här en bild på en jätte gammal klaffbyrå som Ted fått av sin farmor.
Teds farfars far har gjort den:)
Häftigt faktiskt:)
 
 
Ja, det var några bilder från hans nya hem:) Jag har satt upp lite gardiner
nu i alla fall. Kan ju visa det lite längre fram;) Tv-bänken är också bytt
till en lite mer gammeldags stil nu. Längre fram ska han köpa sig
en större Tv också, han har fått låna vår sovrums Tv så länge;)
 
Nu till ett dop kort jag gjorde för ett tag sedan.
papper vit cardstock.
Mönster pappret är från Panduro "It´s  a girl)
Meja är från Lyric Collection alphabet stickers.
Kant stans Martha Stewart
 
 
Hjärtat är en Sizzix die. Satte en liten sked och en virkad blomma och några
vita små blommor från Magnolia
 
 
 På dopdagen är en stämpel från Skogstokiga.
Dien från Magnolia "Vintage photo frames"
Har även använt "stjärstansen"
Vit spets och rosa halvpärlor
Insidan
Die som ovan. Stämpeln kommer från Åsaasamia.
 Samma papper
 
 
Skrivrutan
Lycka Till är en stämpel från Inkido, die- magnolia.
Fjärils stämpeln från Gummiapan och
rosa halvpärlor
 
 
Baksidan
Samma papper och en die från Tim Holtz "Vingar"
 
 
Spets och en körsbärsblomma
 
 
Jaha, det var allt för den här gången. Hoppas ni fick
lite inspiration:)
 
Lämna gärna ett litet avtryck, då blir jag så glad:))
 
Må nu så gott och så önskar jag er en
GLAD PÅSK!
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
 

 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Å vad roligt att få gå in o kika i nya huset. Superfint och mysigt!!!! Finfint kort du gjort också, så sött i rosa. Kul att du så flitigt använder mina runda små stämplar. Blir glad. 😀

2016-03-23 @ 19:31:02
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Lena

Såå fint i huset!! Där måste han trivas sonen!! Härliga inredningsdetaljer!!

Tusen tack för det otroligt fina kortet på min födelsedag!! Jag blev såå glad!! Du är fenomenal på dina kort Marie!!

Önskar dig och familjen en jättehärlig påskhelg!

Kram Lena

2016-03-23 @ 21:51:39
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Eva

Vilket härligt "killigt" hem. Och 50talsstilen går inte att ta miste på. Här kommer han att trivas.
Ditt dopkort är så vackert. Det är din stil rakt igenom. Vi njuter så av dina kort Marie.
Ha en go´och glad påsk önskar Eva

2016-03-24 @ 14:24:38
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maja

Så fint han har det i sitt hus!Ljuvligt dopkort med fina papper och skeden på!
Fortsatt glad påsk ö Maja

2016-03-25 @ 14:07:26
URL: http://majasscrappade.blogg.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Åh så fint han har fått det och tavlan var ju helt underbar. Förstår att han blev glad :D
Ditt kort är super fint. Älskar den lilla skeden. Mycket passande
kram Johanna

2016-03-30 @ 12:14:20
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Margareta

Hej Marie!
Äntligen har jag "landat", så att jag fått till det med en liten bloggrunda!! Det är jobbigt med tidsomställningarna tycker jag ;-) Är ju ingen ungdom heller ;-)
Tack för alla dina besök och rara kommentarer inne hos mig - du kan inte tro så glad jag blir!
Så till sonens hus - helt underbart!! Där kommer han att trivas gott! (Hoppas det inte är för långt hem bara, så du/ni får besök! Vet ju hur glad jag blir, när Åsa eller nån av tjejerna tittar in!!)
Ditt dopkort var alldeles underbart - vackra papper och så fint på alla håll och kanter med vackra detaljer! Nu fick jag inspiration!!
Håller på och pillar med ett beställt kort till en kollegas barnbarn, lilla Saga som både firar sin ettårsdag och ska döpas i samma veva. Elisabet har varit här och valt mönsterpapper och motiv, så nu gäller det för mig att få till det!
Kram!! /Margareta

2016-04-13 @ 10:46:21
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0