Födelsedagskort sen i somras!

Fredagen 11 november 2016!
 
Halloj goa bloggvänner:)
 
Tack för era jätte rara kommentarer igår,
blev såååå glad:))
 
Allaredan Fredag igen, var tar tiden vägen!!!
Idag tänkte jag visa ett kort jag gjorde i somras
till en kompis till Ted
 
 
Papper från Maja Design "Summertime" helt underbara papper, tycker jag:)
Kantstans från Martha Stewart, också en favorit.
Vimplarna är en die från Cheery Lynn Designs
"Horizon Fishtail Banners"
 
 
En liten blomgrupp. Rosor som jag lagt Stickles Diamond på.
Bladen är en die från Sizzix. På bladen har jag gjort
några vattendroppar av Glossy Accents
 
 
Grattis är en die från Idas Magasin. Jag har stansat ut i två olika papper
och lagt dem lite ovanpå varandra. Sedan la jag lite Glossy Accents över.
Har även använt "stjärtstansen"
 
Översta insidan av kortet har jag använt en die från
Spellbinders "Decorative Labels Twenty-Eight"
Stämplade med en text från Gummiapan.
De små glasen är en die från Quic Kutz.
Hipp Hipp.........är också en stämpel från Gummiapan
 
 
Skrivrutan
 Grattis stämpeln är från Inkido.
Amanda är stickers som jag lagt Glossy Accents på.
Blommorna har jag tryckt ut från en punsch från Ek success,
har även här använt Glossy Accents
och några gröna Pearls.
Närbild på blommorna
   

Den runda stämpeln har jag köpt av Aasamia, hon har sååååå fina textstämplar:)
Jag stansade ut den med två olika punschar.
Här ser ni även att jag använt "stjärtstansen" också.
Tokgillar den;)
Födelsedagskram....... är en stämpel från Gummiapan
 
Baksidan
Vimplarna är en die från Joy! Crafts "Banners!
Och den vackra texten är en
stämpel från Gummiapan.
Tokgillar hennes stämplar och Dies:))
 
 
Klippte även ut ett par små jordgubbar från Majas papper och
satte även ett litet frimärke i hörnet.
 Hoppas ni gillade kortet;)
 
Här kommer några sommar bilder från trädgården
 
 
 
 
 
 

Avslutar med en sommar bild över Tenhultasjön.
Jag tycker vintern kan vara vacker men jag gillar nog
sommaren mer:))
 
Ha nu en jättefin helg och var rädda om varann!
 
Kramizar Marie

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

Underbart vackert kort med sååå fina papper och proppfullt med fina detaljer som jag vilade ögonen på länge, länge.WOW!
Blev så glad när jag såg att du skrev en kommentar i min blogg om hur du har det, och ännu gladare när jag såg att du lagt in en uppdatering i din blogg. Varma kramar till dig ♥

2016-11-13 @ 12:48:24
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Eva

Det var ju ett helt underbart kort, cykeln, alla mysiga texter och små figurer. Du är bäst !!!!!
det är så vackert i din trädgård med alla underbara blickfång.Det var en urläcker klematis på första bilderna. Jag kan ana att ni har det tufft på er sluttande tomt när snön vräker ner. Eller ? Jag håller med....sommaren är överlägsen.
Kram Eva

2016-11-16 @ 23:08:39
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Margareta

Ååååh ett så helt underbart kort!! Du gör så otroligt välarbetade kort med en massa underbara detaljer att njuta av och inspireras av!! Tokälskar alla underbara blomdekorationer och de vackra papperen!! Såå härligt med sommarkänsla mitt i tråkiga gråa november. Att du sen bjuder på härliga trädgårdsbilder gör inte det hela sämre - måste fråga om den ljuvliga klängväxten - är det nån sorts clematis?
Tack goaste Marie för alla rara kommentarer inne i min blogg! Idag ska jag blogga ett gäng spillpapperskort. Jag har plockat fram ett kuvert med fina diecuts och annat läckert småplock som jag fått från dig. En del finns på de kort jag bloggar idag och mera följer!! Tusen tusen tack raring!!
Kramar i massor!!

2016-11-17 @ 20:11:12
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0