Tisdagen den 31 Januari. Vinterbild, kort och utmaning!

Hej alla där ute:)

Idag har vi haft underbart soligt väder, men kallt, -8 grader.

Jag tog ett kort över Tenhultasjön som syns

från vår trädgård.

Isen är precis blank och fin.

Såg ett par som åkte långfärdsskridskor






Vackert, eller hur?


Har även gjort ett kort till min bror som fyller år






Har en kompis som fyllde 50 år igår. Detta kort fick han i helgen

Han är en riktig bilnörd:)








Köpte en häftig bilstämpel hos Vilda Stamps.







Textstämpeln är oxå från Vilda Stamps. Tycker den är bra.



En närbild. Klockan och candys (de runda) är köpta hos PY Hobby.

Köpte även en lövstans som embossar samtidigt.

Jag är jättenöjd med den.



Den här härliga bilcharmsen och kedjan kommer oxå från

PY Hobby




Den fina textstämpeln kommer från Vilda Stamps



Baksidan av kortet. Alla papper som jag använder köper jag

på Hildas Rum i Tenhult. Blomstansen är även köpt där, Martha Stewart.

Den är mycket användbar.



Jag fick en utmaning av Camilla med bloggen Växthuset, en underbar blogg:)

Jag har inte lärt mig hur man länkar än, även att Camilla mailade mig. Min son

får hjälpa mig, när han nu har tid:)

Här kommer utmaningen i allafall.


Vad gjorde du för 10 år sedan?

- Då firade jag min 40 års dag på Fuerte Ventura med min älskade familj:))


Vad gjorde du för ett år sedan?

- Då kämpade jag mig fram efter en gastric bypass operation ( magsäcksförminskning)

som har gått jätte bra:)


Fem snacks som jag gillar:

Jag får ju inte äta så mycket sånt nu efter operationen, men om jag får välja blir det

- Popcorn

-Ostbågar

- Nötter

- Naturgodis

- Pringles med sour cream & onion


Fem sånger jag kan utantill:

- Björnen sover

-Imse Vimse Spindel

- Den blomstertid nu kommer

- Nationalsången

- Saling


Fem saker jag skulle göra om jag blev mångmiljonär:

- Först skulle jag se till så mina två pojkar fick en tryggad framtid

- Åka till Litauen och hjälpa mina vänners familjer

- Resa till exotiska platser

- Bygga en häftig pool i trädgården

- Hyra en duktig kock


Fem dåliga vanor jag har:

- Städar för mycket

- Är alldeles för petig när jag ska göra något

- Tjatar säkert för mycket på mina barn

- Är alldeles uppe för länge på kvällarna

- Är otålig


Fem saker jag gillar att göra:

- Scrappa

- Greja i trädgården

- Vara i våran sommarstuga

- Gosa med våra hundar

- Gå på loppisar


Fem saker jag aldrig skulle klä mig i eller köpa:

- Hatt

- Riktigt kort kort kjol

- Kläder med en massa nitar på

- Riktigt höga stilettklackar

- Aldrig köpa något som jag inte tycker om


Mina fem favoritsaker är:

- Mina scrappgrejer

- sekatören

- Dammsugaren

- en massa ljus

- Sängen




Jaha! Nu har ni fått veta lite om mig. Hoppas jag inte tråkade ut er!



Må så gott, och var nu rädda om er där ute i halkan


Kommentarer
Postat av: Eva

Marie Marie du är enastående !!! Vilket kort till 50åringen...så många kul detaljer, så behagliga färger. Succé !! Det andra kortet var också fint ! Ja det är vackert med den vintriga naturen, vare sig man tycker om vintern eller inte. Utsikten från er trädgård är verkligen en fullträff.Hmm....50 år ....snart ????? Kram Eva

2012-01-31 @ 22:16:29
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Hej Marie!!! Vilken fantastisk utsikt över sjön. Här skymtar vi bara dypölen lite grann:-)

Vilket kort du skapat då....oj, oj oj säger jag. Suttit läng nu och spanat in alla detaljer, så himla fint.

Kul att läsa om utmaningen, vi gillar visst lite lika dant bla loppis, visst är det kul att se om man plötsligt hittar ett fynd för en billig peng.

Ha det gott vännen! Kram Cathrin

2012-02-01 @ 18:53:37
URL: http://norrgardens.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hej Marie!

Kul att få veta lite mer om dig, vi är visst lite lika du och jag!



Jag har åkt på en dunderförkylning och har varit hemma från jobbet ett par dagar. Inte ens orkat gå ur sängen förrän idag och blir nog hemma imorgon med. Inte kul!



Vilka fina kort du gör. Som du vet har jag ju både en svärmor och en svägerska som är riktiga scrapfantaster så du kan nog ana att vi alltid får fina kort i vår familj! Det är alltid lika roligt att få kort som någon lagt ner lite jobb på!



Kram Camilla

2012-02-01 @ 21:43:26
URL: http://vaxthuset-camilla.blogspot.com
Postat av: Hanna - Sambo med Dennis och mamma till Oliwer ♥

Hej fina du!

Ja nu va det ett tag sen. Jag är jättenöjd med håret :D långt och fint är det!! hihi

Ja visst är det kallt. Längtar tills det blir vår och sommar :)

Tack :)

Ha det så bra du också!

Kram

2012-02-06 @ 18:26:01
URL: http://haannapetterzon.blogg.se/
Postat av: Eva

Hej Marie !! Skrev ett mejl till dig ikväll men fick inte iväg det tyvärr. Något galet med inställningen. Återkommer !! Kram Eva

2012-02-08 @ 23:33:53
URL: http://evaspysselsida.telia.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0