Dopkort!

 
Fredagen 22 Februari 2013!
 
Halloj!
Brrrrr! så kallt vi hadde det imorse, -12 grader!!!
Det riktigt bet i kinderna när jag var
ute med hundarna, tur att det är
vindstilla!!! Solen tittar fram
lite oxå:))))
 
Skööönt att det äntligen är Fredag igen:)))))
Så fort veckorna går.
Idag ska jag visa ett dopkort jag gjorde
i julas. Papper från magnolia, dies från Spellbinder.
Den söta texten är från Vilda Stamps
 
 
Närbild på texten. Stjärnorna är från en punch och hjärtanen är brads,
texten har jag embossat med Blå glitter från Inkido
 
 
 
Den här diesen har jag duttat lite på med blå distress ink, tumbled glass och
sedan lagt på Glossy accents och några halvpärlor
 
 
 
Här har jag tagit ett band & ett snöre och gjort en liten rosett
 
 
Insidan, stämpeln på barnfötterna är från Stämpelkällan, diesen är från spellbinder som jag
chalkat med distress ink Walnut stain och sedan duttat lite med distress ink,
tumbled glass. Texten är en clear stamp från Storyteller. "Hjalmar" är
utstansade från Quick Kutz Banana Split. Även på dem har jag
lagt Glossy accents. Vimplarna har jag klippt ut själv
och skrivit på själv. Satte även dit en sån där gullig
dragkedja som det står baby på
 
 
Närbild på den
 
 
 
 
Andra insidan. En Spellbinder som jag skrivit på själv. Satte även dit lite ost duk under.
Hjärtbården och spetsbården är en kantstans från MS
 
 
Baksidan. En kantstans från Martha Stewart. Blommorna är en punch från MS oxå
som jag målat lite på och satt dit några halvpärlor & en ros. Här samma spell-
binder deis som jag tryckt med en Handgjort av stämpel på
 
 
Närbild på blommorna
 
 
Ja det var allt jag hadde att visa idag, hoppas ni tyckte om det.
Sedan vill jag Tacka för alla era snälla kommentarer inne
hos mig:) Jag blir såååå glad:)) och det gör ju även att
man vill fortsätta scrappa:)))))
 
Nu önskar jag ER ALLA en sköööön helg:))
Må så gott, och var rädda om varann:)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Underbart kort !!! Du kan verkligen piffa till ett kort med största omtanke. Trodde väl aldrig att jag skulle få se det namnet på ett bebiskort !!!!!! Jag undrar när våra 40-50talsnamn ska bli gångbara igen ???
Fy vad trött jag är på all snö, besvärliga vägar och grått grått grått. Det måste vända snart. Vi behöver SOLvitaminer !!
Ha en jätteskön helg !!
Kram från Eva

2013-02-22 @ 16:30:47
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Iffa

Hej!
Hihi, ser vad Eva skrivit här ovanför =) Jag jobbar ju på en barnklinik så jisses vad vi ser många olika namn.....det är definitivt tillbaka med "gamla" namn men även de mest konstiga (!?) som man verkligen kan fundera på ibland hur föräldrarna tänkt =)

Detta barnkort var helt underbart, så duktig du är på att göra de där lite extra detaljerna som ger det där lilla extra åt ett kort. Här älskar jag verkligen dina små flaggor med siffor på insidan = älskar när sådant är med på korten!
Kortvikningen du använt är ju en favorit, verkligen superfin och din kantstans gillade jag, en sådan skulle jag kunna tänka mig =)
Ser att du använt en sådan där snygg dragkejda, visst är dom underbara!! och ditt söta band med små fötter = urgulligt =)
Hoppas allt är bra med er och att du laddar inför mässan! Har jag lite tur med mig kanske jag kan ta mig iväg en liten snabb sväng ändå = håll en tumme för mig!!! Men innan dess stundar Ullared om en vecka, oxå jättekul,hihi.
Ha en underbar helg!
Kramar från mig!

Svar: Hej Iffa!Så det är på en barnklinik du jobbar, låter jätte kul:)) Så kul att höra att du gillade mina egengjorda flaggor:)) Och att du gillade kortet, Tack!!:)) Här är allt bra med oss:)) Såååå kul det skulle vara om du hinner komma ner till mässan:))))
Hoppas du får en trevlig dag i Ullared och att du kommer shoppa loss ordentligt, hihi.
Ha nu en skön helg
Kramizar Marie
Marie Havén

2013-02-22 @ 19:07:21
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Scrap och Ting

Tack så mycket, anslagstavlan är jag också riktigt nöjd med. :)
Lägg gärna ut bilder om du gör om där någon gång, det är ju så kul att se :)

Förresten, jättefint kort!

2013-02-23 @ 18:15:46
URL: http://scrapochting.blogg.se
Postat av: Malin Lans

Så härligt kort du har gjort. Så kul med ett som är lila inte lika klassiskt som rosa eller blott.
Fina detaljer har du också!!
Kram!!

2013-02-23 @ 21:34:34
URL: http://frulans.blogspot.se
Postat av: Pillan

Jättesött kort! Vacker textstämpel på det översta!
Håller med om kylan, nu får det snart vara slut! Om några dagar är iallafall febr över =skönt. Längtar efter att inte frysa och kunna vara ute länge utan långkalsonger. Lilla vovven har haft jacka på sig varje dag sedan november i princip...
Men i helgen fanns solen med nästan hela dagen.
Fina pippibilder du tagit nedan, den vita fågeln var ju så söt! Aldrig sett innan...
Ha en trevlig kväll och tack för alla dina fina kommentarer hos mig. Kram

2013-02-25 @ 20:13:48
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Tess

Men Guuud!! Marie, ditt kort är såååå underbart vackert! Gillar vikningen på kortet! Så fina dekorationer och färger. ÄLSKAR stämpeln med de små fötterna!! Perfekt!!
Kram vännen. Du har väl sett att jag har bloggcandy nu, glöm inte lämna en kommentar under mitt inlägg så kanske det blir du som vinner. ;)

2013-02-26 @ 20:24:16
URL: http://tessekwall.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Underbart fint kort med såååå fina vimplar och massor av fina detaljer.
Kram på dig

2013-02-27 @ 05:40:50
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Susy

Så härligt vackert och vilken härlig färg på kortet!

KRAM SUSY

2013-02-27 @ 21:27:57
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Susy

Härligt snyggt och så fin färg!

KRAM SUSY

2013-02-27 @ 21:28:24
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Scrap och Ting

Och jag blir alltid lika glad när jag ser att du kommenterat. :)
Tack så jättemycket, det värmer verkligen!! :)

2013-03-01 @ 21:26:53
URL: http://scrapochting.blogg.se
Postat av: Änglahus

Jättesött kort, gillade verkligen helheten med de små detaljerna!

2013-03-05 @ 10:09:12
URL: http://anglahus.blogspot.com
Postat av: Iffa

GRATTIS i efterskott!!!!
Vilken kalashelg du haft då, förstår att du är trött =)
Du får sova i bilen idag,hihi.
Ja, det hade varit så kul att träffas men jag får satsa på höstens mässa istället och får hoppas att du kommer då oxå!
Ha nu en underbar dag och shoppa ordenligt,fniss.
Stor födelsedagskram från mig!

2013-03-10 @ 07:55:32
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Scrap och Ting

Grattis i efterskott får jag säga. :)

Det är alltid kul att höra hur lång tid det tar för andra tycker jag. Då är det inte bara jag som är tokig som tar så lång tid på mig. ;)

Ha en bra dag!

2013-03-11 @ 09:57:21
URL: http://scrapochting.blogg.se
Postat av: Iffa

Hej igen =)
Väntar med spänning på att få se allt underbart du shoppade på mässan!!
...har letat efter mailadress till dig här men utan resultat =)
Skulle inte du kunna maila mig (min mailadress står längst upp på höger sida på min blogg) så att jag får din mailadress = har en liten fråga till dig =)
Kram!

2013-03-12 @ 17:56:55
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Åsa/asamia

Å vilket härligt kort du gjort! Fina detaljer och en söt text.
Tänk att namnen kommer tillbaks, Hjalmar var ju namn på en farfar eller morfar när jag var liten.Gulligt!

2013-03-16 @ 06:32:32
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0