Några vinterbilder!

Lördagen 16 feb 2013
 
Halloj!!!!
Hur har ni det så här på Lördagskvällen?
Själv sitter jag med datorn i knät & tittar
på mellodifestivalen. Kanske låter lite konstigt
men väldigt avslappnande:))
 
Idag har vi haft min mor & far här på middag.
De firar nämligen sin 56:e bröllopsdag!!!!!
Grattis till mina älskade föräldrar:))
 
Och vi är oxå väldigt glada........ vår store son
Kim har förlovat sig med underbara Paulina:)
Grattis till ER oxå:))
Kim ♥ Paulina
 
Nu ska jag visa några "pippi" foton.
Kan någon hjälpa mig och tala om vad det här
är för fågel?????
 
 
Plötsligt så dyker de upp....... och vips är de borta igen. Är det någon som vet
namnet på den?
 
 
Men den här känner ni väl igen........ Javisst är det Domherren, såååå vacker:))))
det är taget inifrån köksfönstret
 
 
 
Hackehackspett!!
 
 
Jag är inte så bra på fåglar...... men kan det här vara en gulsparv???
söt är den i alla fall:)
 
 
Men vad är det här för juveler.........??
Jo men det är ju min sambo Birger och sonen Ted
på promenad med våra voffsingar:))
 
 
 
Från höger Birger, Micko, Kastor, Ted & Zimba
 
 
Här vår lille 1-åring Zimba:))
 
 
Vill inte vara med på bild;))
 
Här kommer en vacker vy över Tenhultasjön, taget ifrån vår trädgård:)))
 
 
Nu till mellodifestivalen.......... vad tyckte ni??
Jag gillade faktiskt
En riktig jävla schlager, den kommer att spelas mycket
framöver och många kommer nog att gå och nynna på den:)))))
 
Jaha, det får vara allt för idag. Hoppas ni får en
fortsatt trevlig Lördagskväll:))
Var rädda om ER därute!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Det där var en fågel som vi aldrig sett förut. Men efter lite "forskande" är jag så gott som säker på att det är en stjärtmes.Du kan googla och klicka på bilder så ser du en likadan där. Spännande !!! Den andra är en gulsparv. Och så söta era hundar är Jättefina.
Kram från Eva

Svar: Hej Eva!Tack snälla du för hjälpen:)) Jag goglade på den och har läst på:)) Det stod ju att den inte är så vanlig vid fågelborden, så det är riktigt kul att den har hittat till mitt:))
När jag skriver detta så är du väl i full gång med att scrappa kan jag tänka!

Må så gott
Kramizar Marie
Marie Havén

2013-02-16 @ 23:16:29
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Iffa

Hej!
Vilken vacker utsikt du har från din trädgård, makalöst fint och fridfullt. Men du måste ha en sån där stor hund som våra släktingar har tror jag =) En sån hoppa och välte mig för många många år sedan så jag e lite skraj för dom nu....men söt är den =)
Fåglar är inte min starka sida men du har lyckats fånga många fina små fåglar på bild!
Vad många år dina föräldrar varit gifta, helt otroligt!! och grattis till din son, då får du kanske börja fila på bröllopsinbjudningar och kort snart =)
Kram på dig!!

2013-02-17 @ 17:31:30
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: PetterCarin

Hej!

Oh, så fint ni bor, vilken fin utsikt över en sjö....
Gulliga hundar, lagom storlek.
Så många fina fågelfoton, stjärtmes har vi inte haft här, men kommer två små hackspettar varje dag och hackar i sig nötter och talgboller, så fina att se.
Tänk att ha varit gifta så många år, man har några år till dit och grattis till din son!
Ha en fin vecka, kram
Carin

2013-02-17 @ 20:26:33
Postat av: Susy

Vilka underbara foton du delar med dig av!
Önskar dig en härlig vecka!

KRAM SUSY

2013-02-18 @ 11:16:14
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Scrap och Ting

Tack så mycket! :)
Det är verkligen härligt att få göra det man brinner för dagligen!

Och du, vilka härliga bilder, underbart söta fåglar. :)

2013-02-18 @ 11:24:01
URL: http://scrapochting.blogg.se
Postat av: Johanna -pojjo

Hi hi vilka söta små pippiar och hundar du visar upp :D Jag håller med dig om en riktig jävla slager *ler* Den var så dålig att den blev bra *ler*
kraaam

2013-02-19 @ 18:27:59
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Tess

fina foton du visar upp marie!! voffsingarna är ju så goa!! hälsa familjen och ha det så gott!! hoppas vi kan ses snart och scrappa lite!! kram kram.

2013-02-19 @ 22:38:05
URL: http://tessekwall.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Vilka fina foton, och den första fågeln var fin - dock har jag aldrig sett nåt liknande.Söta hundar ni har!
Hoppas du får en fin helg.
Kram

2013-02-22 @ 07:26:03
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Scrap och Ting

Jag blir alltid så glad för dina kommentarer, tack. :)

2013-02-22 @ 08:56:20
URL: http://scrapochting.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0