Ännu fler julkort!

Söndagen den 6 Jan 2013!
 
Gokväll:))
 
Måste få berätta för er att vår äldste son Kim har blivit
sambo med underbara Paulina:))))
Vi är såååå glada:)) Igår var de i
Ullared och storhandlade till hemmet, och på
vägen hem så köpte de med sig en liten
kissemiss, vit & svart. Han döptes till Ragge:))
Såååå söt han var:) Så nu blir det att
hälsa på ofta & kela med honom:))
 
Jaha, nu till några fler julkort jag gjorde 2012
 
det första går i grönt
Papper från Reprint
 
 
Några rosor, metallhörn & utstansade kvistar från en MS punch
 
 
 
Insidan. Granstämpel från Magnolia som jag embossat i vitt.
 
 
Textstämpel från Inkido
 
 
Baksidan där jag satt lite wachitejp
 
 
Här ett som går i brunt & beige toner. Papper från Magnolia, så vackra:)
Granen är en dies från Memory box. Renen har jag fått, kan vara från Spellbinder
kanske. Kantstans från MS.
 
 
Närbild. Rosor och metallhörn som jag embossat i vitt och lagt på
lite stickles
 
 
Insidan. Diesen är från Memory Box och stämpeln är från Inkido
Pappret från Reprint 
 
 
Diesen är från Spellbinder
 
 
Baksidan. Hörndiesen är från Memory Box, gillar det märket:))
 
 
Orkar ni några till.................... Ja då kör vi:)
Här har jag använt mig av papper från Maja Design. Stämplarna är från Magnolia och
målade med promarkers.
 
 
Närbild
 
 
Insidan. Granstämpel från Magnolia
 
 
Stämpel från Slöjd Detaljerna. Diesen från Spellbinders och granen
har jag fått:))
 
 
Baksidan
 
 
Här kommer ett kort med en så fin vikning som jag lärt mig av Iffa:))
Tokgillar den. Papper från Magnolia. Stämpel oxå från
Magnolia & målad med Promarkers
 
 
Swirlen är fån Memory Box och diesen är en Spellbinder. Kantstansen är från MS
 
 
Insidan. Papper från Reprint. Stjärnorna har jag fått som jag lagt stickles på
och några halvpärlor.
 
 
 
Ljusdiesen är från Marianne Design. Textstämpeln är fån Skogstokiga och diesen
 
från Spellbinder
 
 
Baksidan
 
 
Ja det var allt för ikväll, har faktiskt fler julkort att visa......
men en annan gång:)
 
Snart får det bli sängen, ska bara rasta vovvarna först:))
 
Må så gott och var rädda om varann
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Tess

WOW!! supersnygga kort!!
och WOW, sambos, grattis till Kim & Paulina!! :)
va skoj, snart vankas det barnbarn. ;)
kram och ta hand om dig vännen. <3

2013-01-07 @ 12:14:04
URL: http://tessekwall.blogspot.se
Postat av: Evas pyssel

Dina kort är så ljuvliga . Alltid lika genomarbetade in i minsta detalj.
Och så måste jag säga grattis till Kim. Fantastiskt att starta upp ett eget hem med någon speciell.
Önska dem Lycka till från Eva
Kram till dig.

2013-01-07 @ 22:44:20
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Iffa

Hej!
Vad roligt för er allihop, familjen är viktig och så roligt att få följa sina barn in i vuxenlivet =)

Så härliga julkort du lagt upp idag! Alla är jättefina och du har så många snygga dies ser jag =) Den med ljuset är ju såååå fin, de som ser ut som julgranskulor på kort nr 2 = skitfina!!!
Du gör väldekorerade kort vilket jag gillar!
Kram Iffa

2013-01-09 @ 14:08:32
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Pernilla/pillan

Jättefina och välgjorda julkort! Härligt m så positiva saker som händer för övrigt i livet för er. Ja jösses, vem åkte inte till Ullared för att köpa på sig ditt och datt till första hemmet... Roligt att du gillade min summering för 2012. Kram

2013-01-09 @ 19:58:56
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Anneli Mellstrand

Alla korten är jättefina , många detaljer att studera .......

Kul för din son , spännande att följa barnen , för barn kommer dom alltid att vara eller hur ?

Kramar
//anneli

2013-01-10 @ 08:36:12
Postat av: Susy

Så snygga kort och jag gillar hur du sätter ihop blommorna så snyggt!

HA EN BRA HELG!
KRAM SUSY

2013-01-11 @ 19:36:03
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Malin Lans

Oj oj oj, så mycket fint du gjort!!
Du är verkligen kreativ i ditt pysslande och du får till så fina dekorationer med rätt saker tycker jag. Kul å se dina alster!!
Hoppas fortsättningen på det nya året blivit bättre utan feber!
Kram på dig!

2013-01-12 @ 23:38:29
URL: http://frulans.blogspot.se
Postat av: Johanna -pojjo

oj oj så mycket vackert du har skapat.. en den snyggare än den andra :D
Jätte kul att din son blivit sambo oxå.. önskar dom alla lycka til
kraam min vän

2013-01-20 @ 19:58:34
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Cathrin

Hej Marie! Du har ju inte legat på latsidan direkt.....oj vad många fina kort du knåpat ihop.Vad rolig att de blivit sambos och härligt med en liten katt.....Ragge vad gulligt;-) Kram på dej Cathrin

2013-01-25 @ 17:32:41
URL: http://norrgardens.blogspot.se
Postat av: Johanna -pojjo

Vet du, jag tänker på dig varje dag då jag går förbi kuvertet jag fyllt med saker till dig *ler' jag har fortfarande itne fått i väg det men en vacker dag ska du se det dimper ner hemma hos dig. Skickar även med en söt liten Die jag hoppas du ska tycka om
kraaaam

2013-01-27 @ 20:46:49
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Halkade in hos dig av en slump, och massor av fint fanns det att vila ögonen på. Vilka fina kort du gör, och vilka fina detaljer....MUMS!

2013-02-01 @ 15:24:50
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Iffa

Hej!
Tack, vad gullig du är =)
Hoppas verkligen inte det är influensa.....för i så fall vore det så typiskt. Jag tar alltid den sprutan via jobbet men hoppade över den i år då fler och fler gjort det + att jag är så spruträdd, så det hade ju varit typiskt i så fall. Får nog ta den nästa år igen tror jag.
Man känner sig så ynklig när febern slår till + att två barn skall komma iväg, få mat o.s.v även fast man är sjuk = jobbig situation.
Har du tänkt ta dig till mässan i Göteborg igen? Tyvärr verkar den bara vara en dag + att min son inte är på kortis den helgen så jag vet inte om jag kommer kunna komma iväg, så tråkigt!
Kram Iffa

Svar: Hej igen:)Jag hadde tänkt att åka till mässan i Gtbg:) Det är bara på Söndagen denna gång.
Det skulle vara jättekul att få träffa dig igen, men ibland kan man inte. Jag vet hur det är att vara själv när man har barn, det är jobbigt i sådana här situationer. Hoppas du kan lösa det:)) Jag har inte heller tagit någon spruta i år. Jag och vår minsta son Ted
(16 år) åkte på den riktiga svininfluensan för ett par år sedan. Vi låg inne på sjukhuset. Vi var ordentligt sjuka. Det började med Ted på natten, han blev plötsligt jättedålig så vi åkte in akut. De la in oss och tog en massa prover på honom. Det visade sig vara svininfluensan. Jag, Birger och Kim fick sprutan direkt. Tyvärr så blev jag sjuk dagen efter i svininfluensan, det var nog det värsta jag varit med om, fy sjutton. Vi låg kvar ett par dagar. Det tog ett bra tag att bli sig lik igen. Ted tog ju aldrig sprutan, och så här i efterhand är jag glad att han inte tog den pga av att så många fick narkolepsi efter. Fruktansvärt för alla de som fick det. Så några sprutor tar vi nog aldrig mer! Birger och Kim slapp influensan iallafall:)

Hoppas nu du blir pigg snart igen
Kramizar Marie
Marie Havén

2013-02-07 @ 11:50:10
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Åsa/asamia

Kikar in igen och fortsätter beundra dina fina kort ;)

2013-02-07 @ 17:36:35
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Iffa

Då var jag här inne på detta inlägget igen =)
Hur går det med pysslandet hos dig, pysslas det fast det inte läggs upp i bloggen eller har du en svacka? Jag hoppas du pysslar för fullt även fast du inte lägger upp här!

Men fy, svininfluensa ja. Den skrämde verkligen upp massa folk och även mig. Vi tog den sprutan både jag och barnen men nu så här i efterhand blir man rädd. Jobbar på vår barnklinik och tyvärr har vi flera fall med barn som fått narkolepsi så det är ruggigt och fruktansvärt....så det har nog bidragit till att jag inte tog sprutan i år även fast det inte är samma vaccin. Vilken pärs ni fick av det, skönt att det ändå gick bra för er.

Mina små söta kort som jag gjort är så enkla att göra stommen till. Skall försöka förklara här och om du inte förstår hur jag menar så hojta så visar jag i bloggen =)
Man tar helt enkelt en die + ett papper som du viker på mitten. Där du vikt pappret lägger du dien.....fast lite utanför pappersviket, på det sättet får du formen av dien men den skär inte helt igenom överallt eftersom dien ligger utanför pappret där och du får på det sättet en kortbas!

Ja, jag hade så gärna velat åka till mässan men vet nog inte om jag kan lösa det förrän när den helgen kommer. Vad kul att du skall åka igen! Har du samma chaufför som sist =)

Ha en fin helg!!!


Svar: Hej igen:)Nu fattar jag.....det där med diesen, Tack:)) Det blir samma chaffis denna gången med:)) Den här helgen har vi fullt upp:) Imorgon ska vi ut med min kompis som fyller år, vi blir 16 st som ska ut och käka mat:)) På Söndag har vi styrelsemöte i vår skytteförening, jag är skjutledare och även med i styrelsen.
Det är bara jag som är laaat med inläggen;) jag har gjort en del kort sen sist. Får ta mig i kragen:))

Ha en skön helg
Kramizar Marie

Ha en fin helg
Kramizar Marie
Marie Havén

2013-02-08 @ 11:36:18
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Scrap och Ting

Så himla fina detaljer !

2013-02-08 @ 16:51:50
URL: http://scrapochting.blogg.se/
Postat av: Scrap och Ting

Tack snälla du, du anar inte hur glad jag blev för din kommentar!
Tack igen. :)

2013-02-10 @ 12:27:03
URL: http://scrapochting.blogg.se
Postat av: PetterCarin

Hej!
Tack för snälla ord om mina kort, du är inte så dålig du heller, jättefina, önskar jag fick till mina på det sättet....
Servettmotivet gör jag så här: Först ett par datapapper (på strykbrädan) därefter kartongen eller pappret jag vill ha till motivet, på det lägger jag "Glad pack" plastfolie och över det servettmotivet, det översta tunna. På det ett eller två datapapper och sedan stryker jag på det med hett strykjärn (utan ånga)kanske en - två minuter, lyft och prova om det fäst ordentligt. Brukar göra några motiv när jag ändå stryker tvätt. Kolla också att inte plastfolien sticker fram och fastnar i järnet..... hoppas jag förklarat begripligt. Det finns ju så många fina servetter att använda.
Ha det så bra, kram
Carin

2013-02-10 @ 14:35:28
Postat av: PetterCarin

Hej igen!

Glömde det ska vara VITT papper under servettmotivet.
Carin

Svar: Hej Carin!Tack snälla för den perfekta beskrivningen hur man gör "servettpapper" det ska jag absolut testa:))
Ha en fin Söndagskväll
Kramizar Marie
Marie Havén

2013-02-10 @ 14:37:04
Postat av: Åsa/asamia

Kikar in igen och önskar en fin helg.
Kram

2013-02-15 @ 16:14:55
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0