Några fler julkort!

Onnsdagen den 2 Jan 2013!
 
God fortsättning på ER alla bloggvänner:))
Ja då ska man skriva 2013, det brukar ju ta
lite tid att skriva rätt:))
Hoppas vi får många härliga scraptimmar och att
vi  kommer att ge varandra inspiration,
för ibland tryter det ju;)
 
Idag ska jag visa några fler julkort jag gjorde
förra året. Vi börjar med ett rött.  Här har jag använt mig av både text och
julstämpel från Magnolia, maskat dem.
 
 
 
En metalldekoration som jag embossat i vitt. Pappret är från Magnolia oxå
 
 
Blommor och kanstans från MS
 
 
Närbild
 
 
 
Insidan, här har jag utstansade granar från Magnolia, wellpapp som jag
målat med vit distress ink och några candi
 
 
 
Baksidan
 
 
Kortet uppställt. Kantstansen är från MS
 
 
Här kommer ett till julkort i rött & svart. Pappret är från Reprint metallcharm,
köpt hos PY Hobby. Några blommor, pearls och ostduk
 
 
Närbild, något suddig bild
 
 
 
 
Insidan
 
 
Stämpel från Inkido, embossad i vitt
 
 
Baksidan. Washitejp & utstansade stjärnor
 
 
Här ett julkort i lite blå toner. Papper från Reprint, lampan & stämpeln har jag fått:))
kantstans MS
 
 
Närbild
 
 
Insidan. Utstansade granar & katt från Magnolia. Utstansade stjärnor med pearls.
Längst ner har jag använt vit puffy penna och värmt med embossingfönen
 
 
 
 
 
Här en stämpel från Slöjd Detaljer som jag embossat i vitt. Diesen är från
Spellbinder
 
 .
Baksidan. Hörn swirl från Memory Box
 
 
Det får bli allt för idag. Hoppas ni inte tröttnat på julkorten, har lite
fler att visa framöver.
 
Sedan vill jag TACKA för alla era värmande kommentarer inne hos mig,
blir såååå glad:))
 
Ha nu en fin vecka och var rädda om varann
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Iffa

Hej!
Superfina julkort du gjort! Kantstansen du använt på kort nr 1 och 2 = så snygg den var!!!! Måste berömma din handstil oxå = vad snyggt du skrivit på det svarta pappret på sista kortet!! Väldigt snygg die du stansat ut med oxå.
Du gör välgjorda kort med många fina detaljer att titta på, gillar jag massor!!
Ja, alltid lite svårt att få in årtal rätt =) På jobbet skall det oftast ändras i varje journal innan det skrivs....och se till att man skriver i rätt vårdtillfälle och nu när året är bytt är det alltid lite joxit då man skriver från både 2012 och 2013....lätt att få huvudvärk kan jag meddela,hihi.
Kram på dig!

2013-01-02 @ 17:31:45
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Eva

Så underbara kort !! Varenda detalj är så genomtänkt och noga gjord.
Hoppas att det blir ett bra år för er . För oss med hoppas jag.
Kram Eva

2013-01-02 @ 19:10:17
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Lena

Hejsan hoppsan..
Vilken massa fina kort du visar!
Supertjusiga är dem Marie!!

Kram till dig!!
//Lena

2013-01-02 @ 22:27:40
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Susy

Underbart vackra kort!
Det första med Magnolia ängeln så underbart!
Kantstansen så vacker!

KRAM SUSY

2013-01-04 @ 20:42:14
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Jasmine

Du tillverkade en hel del julkort i år. Själv hade jag varken tid eller inspiration. Jag får vara ute i mer god tid detta år.

Svar: Hej Marie! Tack, jag hade en mysig jul hemma i Göteborg med familjen. Hoppas att du också hade det bra under den varma och kärleksfulla högtiden.

Tack snälla för dina fina ord. Det gör det varmt inombords att läsa ditt beröm.

Ta vara på dig.
Kram

2013-01-05 @ 10:56:08
URL: http://jasmineskortmakeri.blogg.se
Postat av: Anonym

Underbara kort du visar , välarbetade genomtänkta ...........

Nu hoppas vi på ett bra 2013 år

Kramar i massor
//anneli

2013-01-06 @ 05:21:31
Postat av: Anneli Mellstrand

Där blev jag visst anonym hoppsan

2013-01-06 @ 05:22:19
Postat av: Tess

Hej kompis!!
Har just läst igenom alla kommentarer du lämnat hos mig, tusen tack, det är så skoj att läsa vad du (och andra) skriver!! Det gör mig glad!
Hoppas allt är fint med er?!
Här fortsätter vi med sjukstuga, jag har nu feber och ont i halsen, hoppas barnen slipper undan bara.
Superfina julkort du gjort! Älskar kantstansarna du använder.
Kram på dig kompis och trevlig helg!!

2013-02-08 @ 08:25:55
URL: http://tessekwall.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0