Kort till en jägare!

Tisdagen den 12 Nov 2013
 
Gokväll!!
Usch!! Vilket väder vi haft här idag.
Regn och blåst:(
Hundarna verkade inte heller gilla det så mycket.
De fick mest vara ute och springa av sig i
trädgården. Men de ville in hela tiden och
krypa ihop och gosa med matte;))
Inte mig emot;)
Tro det eller ej, men när jag kikade ut genom
köksfönstret så till min förvåning såg jag två vackra
DOMHERRAR
som satt och käka i godan ro. Så jag rusar och hämtar
kameran, och hinner få ett par foton genom fönstret:))
Visst är de vackra:)) Hoppas nu de tar med sig sina fruar nästa gång;)
Jag brukar aldrig se dem för ens fram på vårvintern. Men de
var väl hungriga nu;))
 
Nu till ett kort som jag gjorde till Kims flickväns pappa som fyllde
år för ett tag sedan. Han är jägare så jag tyckte detta
passade honom
 Stämpeln är från Skogstokiga. Dies från Spellbinder och
kantstans MS. Blommorna nere till höger har jag köpt
på Ica Maxi.
 Insidan. Trädet är en dies från Memory Box. Lite washitejp
 
Skrivrutan
 Verktygen och kugghjulen har jag fått av goa Iffa, Tack vännen:))
 
Baksidan
 
 Köpte även en Whisky flaska som jag altrade lite
 
 
De söta besticken är en dies från Magnolia
Köpte även en läcker bricka som jag ställde flaskan, en blomma,
och whiskyflaskan på och whiskykola. Virade lite cellofan runt
 
Inte så lätt att fota mot cellofanen. Men ni ser väl lite hur det blev.
Kan även tala om att han blev jätteglad:)) Då blir man glad
när man har lagt ner lite jobb;))
 
Det var allt för idag.
Nu känner jag att det drar i ögonlocken;)
Dags att krypa i säng, ska bli sköööönt:))
 
Hoppas ni alla har det bra därute och är
rädda om varann:))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Cornelia

Vilken härlig present! Genomtänkt och väl genomfört! Snyggt älgpapper, passar på pricken!

Och så fina bilder på vackra domherrarna. Att hunden inte vill gå ut i regn- och busväder kan jag känna igen litegrann, fast när man väl fått med sig Fröken Ida Briard ut, så kan hon vara ute lika länge som jag iallafall. Och har man bara kläder efter vädret så tycker jag att regn kan vara okej. Åtminstone bättre än snö som måste skottas...!

Ha det bäst!

2013-11-13 @ 17:19:25
URL: http://raggsocka1.blogspot.se
Postat av: KatarinaR

Så välarbetat kort med passande motiv och papper!
Blev ju en jättefin present och det blir så snyggt när man slår in i cellofan.
Min lilla pudelkille Molle vill inte heller vara ute längre än nödvändigt när det regnar, men sen när man kommer in är det mysigt att krypa upp i soffhörnan under en filt. Det gillar både jag och Molle :-)

2013-11-13 @ 19:41:17
URL: http://www.katarinaspyssel.blogg.se
Postat av: Eva

Men kära nån ....domherrar. Då blir det väl snö snart.Det var fina bilder du tagit. Kortet till jägaren var ju perfekt.Och presenten var säkert välkommen också.
Kram Eva

2013-11-13 @ 21:40:07
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Lena

Åhhh domherrar!! Då är det vinter..(fast det är det ju inte riktigt än) Underbart vackra!!

Jättefint kort!! Förstår att det blev uppskattat! Och en sån present med cellofan runt hade väl ingen tackat nej till!!

Ha en fortsatt bra vecka!!

Kram lena

2013-11-13 @ 22:32:47
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Margareta

Superfint kort och en så fin presentbricka!! Förstår verkligen att han blev jätteglad!!

Härligt med de fina domherrarna - tyckte mig se en nötväcka också ;o)
Tack för rara kommentarer hos mig!
Kram!!

2013-11-14 @ 22:13:24
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Stephi

först så vilka himla fina bilder du fick på domherrarna.Jag tycker de är så vackra.
Jägarkortet är så snyggt, vilken dunderfin stämpel och så kul att du fått med älgpapper.Impad!
Har du problem att stansar ditt träd? Jag har det och blir gaaalen.
Det blir verkligen effektfullt och tjusigt med cellofan tycker jag.Han måste ha blivit glad.
Kul att du fick din die, jag har slarvat min på kortet du såg för att få den större.
Kram till dig

2013-11-16 @ 23:43:49
URL: http://stephis-kort.blogspot.com
Postat av: Stephi

skarvat..inte slarvat

2013-11-16 @ 23:45:02
URL: http://stephis-kort.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Det var verkligen en passande present och ett passande kort! Finfin stämpel du hittat, passar ju perfekt! Kul att få ett så genomtänkt och fint kort.

2013-11-18 @ 15:56:21
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Cornelia

Hej Marie! Och tack för alla gullgulliga kommentarer hos mej, du gör mej så glad!

Hoppas att du hade en trevlig träff med väninnan i helgen och att kakan smakade bra tillsammans med pysslet!

Ha en fin vecka!

2013-11-18 @ 22:00:07
URL: http://raggsocka1.blogspot.se
Postat av: Tess

Hej vännen. Kul att ni kikade in innan, och vilka fina papper du hade med dig till mig, älskar dom!! =) Oj oj oj, vilken fin present han fick, så välarbetat och passande. Snygga motiv och papper! Du är ju såååå himlans duktig ju!! Kram på dig vännen, ses snart.

2013-11-18 @ 22:03:21
URL: http://tessekwall.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0