Häst kort till en vän!

Lördagen den 7 Februari 2015!
 
Halloj!!
Hoppas ni alla där ute mår bra:) Själv är jag lite hängig med
huvudvärk (då finns det väl nåt där uppe!;)) och en
liten förkylning. Hoppas det stannar vid det.
Tänkte visa ett kort med häst tema.
Min väninna fyllde år i Januari, hon har
många hästar och så studerar hon så
detta tyckte jag passade henne
 
 Papperna är från Fabscraps Thoroughbred. Ruggat kanterna lite.
Grattis dien är från Mandys. Har stansat ut två stycken, en i brunt och en i vitt och lagt dem lite över varandra. Då får man som en liten skugga:) Tagen hade jag i mina gömmor.
Jag har målat den med Inka Gold Silver och satt på
två pärl hjärtan.
 

Filmstripen är från Joy Crafts, visst är den läcker:)) Kantstansen är Martha Stewart.
En söt liten blomcharm och några blommor som jag lagt lite stickles på.
 
 
Namnet är stickers jag hade. Textstämpeln är från gummiapan
 

Insidan
Samma papper som på framsidan. Jag klippte ut hästen och satte dit utstansade träd från
Memory Box under.
 
Närbild. Där det står Ticket är en embossingfolder från Darice som jag
klippt ut och duttat på lite färg
 
 
Skrivrutan
Här ser ni hela embossingfoldern.  Jag har målat med Inka Gold här också.
Stansat ut med samma kantstans som på framsidan
 
 
Den stora grattis stämpeln är från Bildmålarna, den lilla är
Gummiapan
 
Med Inka Golden kan man göra lite struktur som ni ser till höger.
Den är jätte rolig att jobba med. Man kan lägga den på allt. Papper,
charms, blommor m.m
Baksidan
Här har jag stämplat på en dies från Spellbinders, Labels Ten, mycket användbar.
Texten är från K-Designs.
Den lilla ugglan har jag gjort av pappers massa.
Några silver halvpärlor från Panduro 
Hela baksidan
 
 
Det var allt jag hade att visa idag. Hoppas ni tyckte om kortet.
Lämna gärna ett litet avtryck, det gör mig så glad:))
 
Nu får ni ha en fortsatt härlig dag:)
Hoppas solen skiner på ER, det gör den här:))
Vi syns snart igen!
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Suuperfint kort du inspirerar oss med idag! Så väl genomarbetat och snyggt med hästtemat och Inca Gold-detaljerna!
Tack för ditt besök hos mig och din kvarlämnade kommentar. Blir jätteglad!!
Mönsterpapperet jag använt t kuvertet och på kortet är från Pinkpaislee och heter Eclipse, ( item 00216)
Har du tur kanske du hittar det ;-) Minns faktiskt inte var jag köpt det!
Ha en härlig helg!!
Kram!!

2015-02-07 @ 18:14:52
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Cornelia

Ett riktigt fint kort med de perfekta pappren! Jättesnygga hästmotiv! Och så en hel rad med läckra detaljer också... kan tänka mej att hon blev glad!

Ha en härlig helg!

2015-02-07 @ 18:34:42
URL: http://raggsocka1.blogspot.se
Postat av: Iffa

Så snyggt kort och så kul att du tagit upp hennes hobby i kortet!! Det är sånt som gör det sär lilla extra när man gör egna kort :) Du använder så många snygga tekniker och dies på dina kort och det ger så mycket effekt och mycket att titta och studera :)
Usch då, jobbigt med förkylning...krya på dig!!
Kram iffa

2015-02-07 @ 18:48:17
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Anneli Mellstrand

Underbart kort Marie , krya på dig ..........
Tack snälla goa du för alla fina kommentarer , snart får du komma till oss och scrappa eller vi får åka på nnågon träff där vi kan ses och pyssla .......
Kram
//Anneli

2015-02-10 @ 23:54:23
Postat av: KatarinaR

Här hade du ju hittat helt perfekta papper. Kul när man kan göra kort som verkligen passar till mottagaren. Kram på alla hjärtans dag!

2015-02-14 @ 18:44:47
URL: http://www.katarinaspyssel.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Vilket mysigt kort! Tack för alla kommentarer inne hos mig, blir alltid så glad :) Kram till dig och ha en fin söndag.

2015-02-15 @ 15:15:43
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Oj så fint kort, vilka läckra papper du hittat. Mycket passande.
Hoppas allt är bra med er :)

2015-02-17 @ 13:34:53
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Stephi

Vilket fint kort, verkligen mysigt hästpapper. Insidan är jättefin med utklippta hästen, grenarna och ticket.

2015-02-19 @ 22:12:17
URL: http://stephis-kort.blogblogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0