Julkort Tre små grisar!

Lördagen den 17 Jan 2015!
 
Halloj!
 
Hoppas ni har en trevlig Lördag:)
Gubben min har jour och åker fram
och tillbaka på olika fel.
Jag tar det lite lugnare med lite tvätt,
matlagning och så förstås min blogg;)
Här snöar det just nu och blåser så det är
väldigt skönt att vara inne:)
Idag tänkte jag visa ett julkort jag gjorde
förra året
Kortet blev så här
 
 Papper Maja Design. Den söta lilla grisen är en stämpel från Magnolia och färglagd med Distress Ink.
Jag maskade stämpeln.
Kant stans Martha Stewart. Stjärndiesen är från Elisabeth Craft design
 
Insidan
Granstämpeln är från Magnolia och embossad  
 
Skrivrutan
Julrosen är en die från Marianne Design. Jul hälsningen en stämpel från Reprint
och embossad i guld.
Den andra stämpeln Julgran kommer jag inte ihåg
(hittade inte den nu när jag skulle kolla)
Men fin är den i alla fall;)
 
 
Baksidan är enkel med samma papper som på framsidan och
med två utstansade stjärnor från Memory Box.
 
Nu när vi ändå håller på så tar vi och fortsätter med några fler julkort
hoppas ni orkar;)
 
 Här ett litet "enklare" julkort med papper från Maja Design.
Motivet är från (tror jag) Inkido eller Reprint. Jag köpte dem sist
på mässan i Gtbg. Det var 6 små söta motiv på ett papper.
Textstämpeln är från Gummiapan. En liten gran charm
får pryda framsidan också.
 
Här ett till
 
 
På det här har jag använt en embossingfolder och sedan gnuggat
lite försiktigt med Inka Gold, guld. En tag ifrån Inkido
Ännu ett
 
Ett till
 
 
Ett till;)
Insidan
 
Här målade jag en söt stämpel från Bildmålarna med Distress Ink.
Stansade ut den med en Spellbinder die
 
 Jag stämplade även med en stjärnstämpel från hÄnglar och stÄnglar
Här kommer då det sista julkortet för den här gången
 
Nästan samma insida som det förra fast med en annan die från Spellbinder
 
 
Hoppas ni gillade det jag visade idag, även att det blev lite "långt";))
 
Nu får ni ha en skön fortsatt dag och kväll, och var
rädda om ER där ute i snö vädret
Lämna gärna en liten kommentar, då blir
jag så glad:))
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Marie!!
Först vill jag tacka för det fina julkortet jag fick samt "scrap-godiset"!! Julkortet är bedårande fint, massa tjusiga detaljer..
Så mycket fint du visar här, också fina julkort. Gillar grisarna, så himla söta!!

Ha en trevlig vecka!!

Kram Lena

2015-01-18 @ 21:35:11
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Margareta

Oj så många vackra julkort du visar! Du är då riktigt flitig och dekorerar alla sidor - jag brukar nöja mig med lite mindre, som du vet ;-)
Är såå tacksam för julkortsinspiration, ska ju försöka mig på minst ett i veckan även detta år.
Tack för besök och rara ord inne hos mig!! Du gläder mig såå!
Kram!!

2015-01-18 @ 21:35:13
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Anneli Mellstrand

Underbara kort , grisarna var ju bara så söta .......
Kramar till dig
//Anneli

2015-01-18 @ 22:24:34
Postat av: Åsa/asamia

WOW så många fina kort! Alltid lika skoj att kika in här och se allt fint du skapar.
Ha en fin tisdag.
Kram

2015-01-20 @ 07:13:07
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Oj så många fina kort du har gjort :) Du är så duktig.
Nej jag behöver inte köpa papperna från Pion, eftersom jag designar åt dom så får jag papperna. Så jag har väldigt tur.
Ha en fin vecka
kram

2015-01-20 @ 13:08:13
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Evas pyssel

Dina julkort är verkligen jättefina. Du har så många gulliga stämplar som du använder på ett spännande sätt, lite här och där.
Grisarna är ju för söta. Bra idé att maska dem.
Håller på att rensa och sortera i mitt scraprum. Gu´ vad grejer man har.
Kram Eva

2015-01-20 @ 16:09:34
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Iffa

Gokväll!
Åh så många snygga kort :)
Första julkortet så fint! Du är så duktig och gör allt så välgjort!
De andra julkorten - men vad snygga å så fräckt med textstämpeln!!... Den idén kommer jag nog låna om jag får :)
Så fint du målat stämpeln, så snyggt gjort!
Vi har äntligen oxå lite snö här men kikar jag på vädret så verkar det som att det ska regna till veckan så då försvinner det nog tyvärr.
Önskar er en jättefin helg <3

2015-01-23 @ 20:58:33
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Stephi

Vilka fina julkort med söta stämplar. Grisarna var ursöta likaså stämpeln från Bildmålarna.Väldigt fint målat.

2015-01-24 @ 23:24:24
URL: http://stephis-kort.blogblogspot.com
Postat av: Margareta

Hej Marie!
Tack för dina besök inne hos mig och dina rara kommentarer!
Du undrade över min älskling, "stjärtstansen"
Den finns hos Helihak. Här har du en länk:
http://www.helihak.se/p/scrapbooking-och-hobby/stansar-och-punchar/hornstansar/hornstans-corner-rounder-double-round.html
Hoppas du blir lika förtjust i den som jag är.
Gunilla brukar vara snabb när man beställer.
Kram!
(Jag har lov att "ge" bort 10% rabatt en gång per kund. Då skriver man 10% Margareta i rutan i beställningen. Kanske det är värt att göra en större beställning den gång du vill använda det erbjudandet ;-) )

2015-01-28 @ 21:14:30
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: stephi

Du är för go som tar dig tid att skriva i min blogg! Jag blir så glad ska du veta. Jag kollar in här då och då må du veta även om det ej uppdaterats.
Nu reser jag bort en vecka så ha det så gott.
Kram Stephi

2015-01-29 @ 08:52:27
URL: http://stephis-kort.blogspot.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Tack snälla du för alla goa kommentarer du lämnar hos mig :)
Hoppas allt är bra med er :D
kram

2015-01-29 @ 13:06:11
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0