Trädgårdsbilder!

 Tisdagen den 21 Juli 2015!
 
Halloj!!
Idag är det inget vidare väder hos oss. Det regnar och blåser.
Min gubbe började sin semester igår, 4 veckor!
Skönt att ha honom hemma ett tag:))
Det blir att hjälpa sonen med hans renovering av huset,
garaget och stallet:) Om ett par veckor ska de
ta hem sina hästar, det ska bli såååå roligt:))
 
Idag tänkte jag visa lite bilder från vår trädgård.
De är tagna i början av Juli
Först några bilder på mina krukor
Här en stor vacker rosa Hortensia
Det är många bilder så hoppas du orkar;)
 

Här en tvilling Sporre (tror de heter så) jag gillar den mycket i alla fall:)
 
 
Här en vit Tobaksplanta, stjärnöga och den lila blomman kommer jag inte ihåg, men
den doftar ljuvligt.
Stora vackra penséer  ihop med nåt grönt som jag inte heller kommer på vad de heter
(idag är jag visst väldigt glömsk;))
 
 
Här har jag planterat i en gammal stol. Jag har gjort en korg av nät under och sedan
lagt tätt med mossa i och sedan satt rosa/vit Verbena och vit Lobelia.
 
 
 
Här en stol till med blå Lobelia , rosa nejlikor och rosa tvillingsporre
 
 
Här kommer våra stora vackra kläng Hortensior.
Till höger om den har jag satt potatis i hinkar.
Kan tala om att det blivit mycket fin och god potatis:))
 
 
Visst blommar de vackert:)) Och när man går förbi så surrar det för
fullt av bin, nästan öronbedövande och doften är ljuvlig:))
 
 
Här en bild över vårt lilla trädgårdsland.
Längst fram ser ni smultron plantor som nu ger massor med smultron, mums!!
Längst upp till vänster står lilla Micko (12 år)
 
Jordgubbar som nu oxå börjar mogna och smakar ljuvligt:))
Röda Pioner och röda Alunrot. Hallonbuskar till vänster. Jag har även
satt lite morötter, rädisor och chokladmynta, den växer
som ett ogräs;))
 
 
Runt vår brunn är det både planterat och lite "ogräs" tycker det är
vackert att blanda lite ibland;)
 
 
När gräset vissnat är det bara att rycka upp det!
 
 
En vacker Plym Spirea
 
Här vår lilla uteplats längst upp i trädgården där jag planterat gräs runt en
liten vatten damm. En sån där i plast, men den syns visst dåligt här;)
På staketet har jag planterat humle och kaprifol. Nu har de brett ut
sig rejält så man knappt ser planket:)
 
 
 
Här ser ni hela uteplatsen och den lilla dammen.
Jämte dammen är det en Jätte Tåtel som till hösten ger långa
vackra strån med plymer.
Till höger ser ni Hosta och Rosen Spirea.
I krukorna är det Hortensior som jag vinterförvarat, så de brukar
blomma längre fram. Tyvärr ger inte vårat äppelträd nån
frukt i år:(
 
 
Här blommar Ginala Lönnen (tror det stavas så)
 
Här har jag satt Humle på gamla hässjestakar
 
Trappan upp från vår baksida. Fullt med smultron som växer längst med trappan.
Som nu ger oss Stora mumsiga smultron:))
 
 
Här två bilder från trädgården över utsikten av vår sjö. Tenhultasjön:)
Längst med kanten ser ni pilhäcken
 
 
 
 
 
 
Baksidan av huset. Här har jag planterat Jordgubbsmynta och gul Oregano.
Jämte till vänster ser ni en liten skymt av potatisblast
 
 
Den vita bänken har jag köpt på Blomsterlandet. Ser ni den gamla vattenutkastaren på väggen,
den fungerar på riktigt. Gubben min har kopplat in vatten i den, superbra:))
 

Några blomkrukor framför uterummet.
Mårbacka Pelargon, Stjärnöga, häng Petunia och Tvillingsporre
 
 
De här blommorna möter en när man kommer upp från garageinfarten. Nu har den vita
Aklejan blommat över och röda o vita Astilbe kommit upp ihop med röda rosor,
höst Flox, blå Campanula och Fänrikshjärtan
 
 
Jaha! då var rundvandringen slut för den här gången;) Hoppas ni gillade
vår lilla trädgård:)
 
Nästa gång blir det kort till en liten flicka som fyllt 4 år,
hoppas vi ses då:))
 
Må nu så gott och var rädda om varann!
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
                                                     

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Vilken härlig trädgård ni har. Så många krukor och installationer som fångar ens ögon. Och vackra växter. Inte att förglömma utsikten från ert hus. Jag är imponerad av allt. Måste komma och njuta av det någon gång. Om sedan bara solen kunde lysa litegrann också.
Här jobbas med nya garageportar och lite målning och sånt. Kram till dig och familjen.Eva

2015-07-22 @ 10:32:35
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Stephi

Vilken underbar trädgård du har. Så mysigt!

2015-07-23 @ 08:34:31
URL: http://stephis-kort.blogblogspot.com
Postat av: Inky Pinky Fingers

Oj vilken makalös trädgård du har! Den kan du vara stolt över. Bara älskar dammen och stolarna. Så kreativt :) Tack för att du delade med dig!

2015-07-27 @ 14:00:34
URL: http://www.inkypinkyfingers.wordpress.com
Postat av: Johanna "pojjo"

Jisses detta inlägg hade jag missat :D jag tror jag måste låna hem dig till mig nästa sommar får du ordn vår trädgård som är totalt eftersatt *ler* För ni har en FANTASTISK trädgård :D
kram

2015-08-05 @ 20:01:21
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0