Domherrar....NU!

Tisdagen den 19 Maj 2015
 
Hej alla bloggvänner:))
Domherren har hittat hit till mig igen:))
Kolla vad fin han är!!
 
 
Ser ju nästan lite konstigt ut bland all grönska;)
 
 
Han gillar solosfrön:)
 
 
Här är han tillsammans med en hackspett.
Han och hans fru (hon ville inte vara med på bild) kommer varje dag och käkar:))
 
 
Jag har även gjort lite kort sen sist. Vår son Kim fyllde 25 år den 1 Maj.
Papper från Tim Holtz. Kanstansen längst ner är en Martha Stewart
 
 
Bakgrunden har jag stämplat själv med olika stämplar från
ScrapBerry´s Auto Vintage. Passar perfekt till Kim som gillar
bilar och motorer;)
Grattis har jag klippt ut från papper från TH och lagt lite Glossy Accent på, Satte ett
brunt snöre bakom
 
 
Insidan
Klippte ut siffror från blocket och satte dit ett
snöre bakom och brads som ser ut som skruvar
 
 
Skrivrutan
Köpte en ny dies från Magnolia, Vintage Square och stämplade
Grattis med en stämpel från Inkido.
Stämplarna i hörnen är från det kitet jag använde på framsidan
 
 
Närbild
 
 
♥♥♥
 
 
Baksidan
Stansade ut två dies från den nya Magnolia diesen jag köpte och
satte dit en stämpel. Lite washi tejp, noter.
 Han blev glad för kortet och han fick även en
fin sticksåg, passar ju perfekt nu till hans renoverings objekt.
De har nästan gjort färdigt stallet nu oxå, bara målningen kvar:)
 
 
 
Min väninnas dotter fyllde oxå 25 år för ett tag sedan och
fick då detta kort av mig.
Papper från Magnolia "Animals of the Year"
Kanterna är stansade med en stans från MS.
Fågelburen är en dies från Poppy Stamps
"Carousel Bird Cage"
Skelletlöv från Kristinas Scrapbooking.
Löv dies från You Crafts.
 
 
De små blommorna på löven är från Magnolia.
Textstämpeln längst ner är från K & Company Smash stamps
En liten charms fågel.
Satte några 3-d kuddar under fågelburen.
 
 
Grattis är en dies från Mandys och Swirlen från Magnolia.
Jag la lite Glossy Accent på.
Fågeln har jag gjort av pappersmassa
 
 
Insidan
Samma papper som framsidan. En dies från Magnolia
"Vintage Square" som jag chalkade med brunt.
Textstämpeln är från K-Design och humlan är en stämpel
från Gummiapan
 
 
Blommorna är en dies från Memory Box som jag
chalkat med brunt och duttat på med Glossy Accent, satte dit glas pärlor.
Washitejp bakom
 
 
Skrivrutan
Samma dies som ovan. Hipp Hipp......är från Gummiapan.
Lite spetsband och löv dies
 
 
 
Baksidan 
Samma papper och en dies från Marianne Design
 
 
♥♥♥
 
 
Det var allt för idag, hoppas ni fick lite inspiration:))
Lämna gärna ett litet avtryck, då blir jag glad:))
 
Må så gott och var rädda om varann
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  

Kommentarer
Postat av: Inky Pinky Fingers

Åh ett nytt inlägg! Så vackra kort med så många fina detaljer. Satt en lång stund och tittade på alltihop :)Förstår att sonen blev glad för sitt kort, det var supersnyggt med de coola bokstäverna och alla fina stämplar. En söt domherre bjöd du på också :) Hoppas du mår bättre!

Stor kram <3

2015-05-19 @ 17:24:51
URL: http://www.inkypinkyfingers.wordpress.com
Postat av: Evas pyssel

Kortet till Kim är riktigt häftigt. Tänk att du har hittat stämplar som är perfekta till hans kort. Och domherrarna. aaaJag visste ju om dem men man kan ju knappt tro att de håller sig så nära husen den här tiden.
Kort två är också väldigt fint. Texten är så härlig och fågelburen jättefin.
Ha det gott. Kram Eva

2015-05-19 @ 20:20:01
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Margareta

Visst är det mysigt med fåglarna - men håller med om att domherrar ser lite bortkomna ut i grönskan ;-)
Åh vilka läckra kort du gjort - vart och ett på sitt sätt! Massor med snygga detaljer att kika runt på och njuta av!! Är särskilt avundsjuk på den superfina fågelburen ;-) Jag har ju lite pippi på fåglar av olika slag.
Tack för rara ord inne hos mig. Vi har det gott i London, promenerar massor men åker också buss och Underground för att spara på mitt knä (trots det blev det över 14 km promenad idag enligt appen i mobilen ;-)
Ha det gott! Kram!!

2015-05-19 @ 21:13:28
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Anneli Mellstrand

Underbara kort Marie ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hoppas det är lite bättre med dig ........

kramar
//Anneli

2015-05-20 @ 07:44:49
Postat av: Iffa

Men vad fin han e med sin röda mage :) Jättefina kort du tagit!
Superfina kort du gjort!!! Sött kort till tjejen och sonens kort = sååååå häftigt kort!!!! Så tufft och fräckt.
Stor kram från mig!!

2015-05-23 @ 08:19:52
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Meeen så fina kort :D Jag bara älskar hur du har gjort bokstäverna på snöret. Super snyggt. Fantastiskt många fina detaljer.:)

Ha en riktigt fin helg. här spöregnar det och perfekt för pyssel inne *ler*
kram

2015-05-23 @ 14:19:11
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Pillan

Hej Marie! Ja det va ett tag sen, har varit dålig på det där med pysselbloggar det senaste..:-(. Ja domherrar är ju så fina och "maffiga" liksom.
Kul å se att du fortfarande är flitig med pysslet oxh kul stt du tittade in till mig när bloggen "sprattlade" till ;-)
Har legat sjuk sen torsd kväll men nu börjar jag känna mig som mska igen. Ha en fin söndagkväll och bra kommande vecka. Kram krame

2015-05-24 @ 20:16:08
Postat av: Inky Pinky Fingers

Hej Marie!

Jag fick en hög med utstansningar i dag :) Tack snälla underbara du för all tid och omtanke du lagt ner <3

Kram!

2015-05-28 @ 15:19:01
URL: http://www.inkypinkyfingers.wordpress.com
Postat av: Inky Pinky Fingers

Tack för alla fina kommentarer, jag blir alltid lika glad när du varit och hälsat på :) Ska försöka få iväg kortet i morgon!

Stor kram <3

2015-06-01 @ 23:28:28
URL: http://www.inkypinkyfingers.wordpress.com
Postat av: Cornelia

Superläckra kort du gjort! Jag har också det där stämpelsetet med motorer och annat och det var ju ett riktigt härlgt sätt att använda dem på, att stämpla ett eget papper! Smart och snyggt!

Fågelkortet är helt ljuvligt, alldeles bedårande vackert!

Och domherrar... ja, de finns ju året om, förstås! *S*

Ha det underbart och lycka till till den blivande studenten i familjen! Håller tummarna för fint väder på torsdag!

2015-06-02 @ 06:41:23
Postat av: Johanna "pojjo"

Tack snälla för alla kommentarer hos mig :) du är så snäll. Ha en fin vecka
kram

2015-06-02 @ 20:36:52
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Inky Pinky Fingers

Nu har jag fått bokstäverna och det andra utstansade! Tusen tusen tack fina du! <3

2015-06-07 @ 08:07:19
URL: http://www.inkypinkyfingers.wordpress.com
Postat av: Johanna "pojjo"

Vill bara önska en jätte fin vecka, hoppas ni har bättre väder än vi har *ler*
Kram Johanna

2015-06-08 @ 14:32:34
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Vad kul att domherren hittat tillbaks.
Finfint kort med så fina detaljer och du bjuder som vanligt på massor av fina bilder på alla fina detaljerna. Tack <3

2015-06-09 @ 12:30:59
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Roligt att ni också haft en student. Nu är det lugn och ro igen och Matilda har åkt på jobb. Nu hoppas jag finna tid för pyssel igen ;) Kram och ha en fin vecka.

2015-06-15 @ 05:58:39
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0