1 och 50-årskort!

Torsdagen den 8 Oktober 2015!
 
Halloj! Halloj!
 
Ja, nu var det nog dags att visa er några kort igen:)
Vilket underbart väder vi haft nu ett bra tag
(där vi bor i alla fall;)
Men kvällarna och nätterna börjar bli
riktigt kyliga nu så man märker vart
det är på väg!
 
Idag ska ni få se två kort. Vi börjar med kortet till
1-åringen
 
Papper från Panduro. Kant stans från Martha Stewart.
Textstämplarna är från Gummiapan
 
Paketen är en stämpel från Gummiapan. Först har jag stämplat den på pappret
och sedan stämplat den på mönstrade papper och klippt ut de olika bitarna.
Satte 3-d kuddar under och la lite stickles på i mitten och så
några pärlor
 
 
Amalia är utstansat från ett alfabet från Quic-Kutz. Jag stansade ut i två
olika card stock och sedan limmade jag ihop dem. Duttade på lite glossy accent över
 
 
Insidan. Stämpel ballongen är från Magnolia. Det lilla söta lammet har jag haft
länge i mina gömmor. Vet inte från vilket märke det är. Födelsedags stämpeln
har jag köpt av Åsa/asamia. Hennes stämplar är underbara:))
De söta små fåglarna är en stämpel från Magnolia. Stämplade först med
en ofärgad dyna och sedan använde jag Perfect Pearl.
Lite washi tejp i kanten
 
 
 Skrivrutan. En die från Spellbinder. Textstämpeln är från Magnolia.
Den söta vovven har jag också haft länge i min gömmor.
Hipp Hipp Hurra är även den från Åsa/asamia
 
 
En enkel baksida. Die från Spellbinder och handgjord stämpeln är från Gummiapan
 
 
Kort nr 2 är till flickans morfar som fyller 50 år nu den 13 Okt.
Han har hållt på att renovera sitt hus nu ett tag så jag försökte göra
kortet i den stilen;)
Har använt svart card stock i botten. Sedan ett papper som jag inte vet namnet på.
Det bruna är från Panduro och heter Dark Brown glazing Wood. Svårt att se
på bilden att det liknar trä;)
Över har jag använt en die från Crea lies, stansade ut 9 "nät" och
klistrade ihop dem sedan jämte varandra.
Alfabetet är från Quic-Kutz "Storybook"
Verktygen är också från Crea lies
 
Hantverkaren är en stämpel från Art Impression och heter "Weekend warrior"
Jag har färglagt den med Distress Ink.
Skylten är en stämpel från Magnolia och färglagd med samma Distress Ink.
 
Fredrik har jag stansat ut i tre olika papper och sedan limmat ihop dem
 
Insidan. Lampan en die från Magnolia och Hurra en die från Mandys
Här ser man lite bättre att pappret ser ut som trä.
Jukeboxen är en die från Sizzix så även noterna
 
 
Han har även byggt sig en ordentlig "badtunna" fast modernare än den här stämpeln;)
Tyckte den passade till honom, han lär nog slappa nu i den efter renoveringen;))
Texten är från Svenska textstämplar. Gillade den:)
 
 
Hälsningen och namnen är stickers som jag lagt Glossy accent över
 

Baksidan. Nästan som framsidan och handgjord stämpeln är från
Gummiapan. Tyckte den var urläcker och lite rolig:)
 
 
 Kortvikningen ser ut så här uppifrån. Vet inte vad den kallas?
 Stämplade med några champagneglas från Magnolia och Carpe Diem är en stämpel
från Vilda Stamps. Stämplade förstås innan jag satte ihop kortet;)
 
 
Så här ser kortet ut när det står upp framifrån
 
 
Nu får vi hoppas han blir nöjd med kortet. Beställaren blev nöjd i alla fall;))
Nu får ni ha det så bra så ses vi snart igen, då med
Julkort:))
 
Var rädda om varann
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej Marie!!

tack för de gulliga kommentarerna inne hos mig! ag blir så glad!!
Vilka fantatsiska kort du gjort! Gillade båda väldigt mycket! Som vanligt med mycket av din specialité, detaljer..du är fenomenal på alla dessa detaljer!!
Önskar er en härlig helg!!
Kram Lena

2015-10-09 @ 21:38:27
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Margareta

Hej Marie!
Allra först TACK för alla dina uppmuntrande ord inne i min blogg! Du kan inte ana hur jätteglad du gör mig!! <3
Sen till fina underbara kort! Ojojoj så fiina!!!
Det finns så många vackra detaljer att njuta av och inspireras! har redan använt mig av ett par detaljer på dagens kort, som kommer om ett par dar....
Visst är det roligt när man kan göra speciella kort som är precis avpassade till sina mottagare!! Jag förstår att både beställare och mottagare blir överlyckliga över dessa!!
Du är så fenomenal på insidor också - såå vackra och genomtänkta!!
Ha en skön söndag min vän!!
Jag/vi är fortfarande ganska möra efter resan, men vi hade underbara dagar i Italien!! Tyvärr börjar vi känna att åldern tar ut sin rätt och vi blir tröttare än förr ;-)
Kramar!!

2015-10-10 @ 20:09:33
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Å vilka fina kort du gjort, alltid lika roligt att komma in till dig och se allt fint du skapat.
Kul att du använt mina runda stämplar, de är väldigt användbara ;)
Kram ♥

2015-10-13 @ 06:14:32
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Johanna "pojjo"

MEN WOW, vilka kort du jort.. dom är ju helt fantastiska allihopa :D Älskar de söta kortet med rådjuren och sen de fantastiskt roliga herrkortet med byggjobbaren och den jätte läckra vikningen. Du är så duktig Marie :)
Kram Johanna

2015-10-13 @ 17:58:11
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Anneli Mellstrand

Helt underbara kort , så många detaljer man får titta flera gånger så upptäcker man nått nytt, du är suverän på detta ........kram //Anneli

2015-10-15 @ 04:53:10
Postat av: Evas pyssel

Vilka fantastiska kort du har gjort ....IGEN. Du är helt otrolig Marie. Alla dessa spännande detaljer.Nu fick jag se en jättebra grattisstämpel och en rolig mansstämpel. Alltid något nytt. Scraprummet fylls på.
Ha det gott . Kram Eva

2015-10-15 @ 10:21:43
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Johanna "pojjo"

Tack snälla du för alla kommentarer du lämnat hos mig :) du är så snäll.
Hoppas allt är bra med er, hur går det med stallet och hästarna?
kram Johanna

2015-10-20 @ 15:22:51
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0