Grattis kort!

Torsdagen den 14 april 2016!
 
Hej igen:)
Nu har våren äntligen kommit:))
Vi har haft så underbara dagar.
Har fått det mesta gjort i trädgården med rensning
och jordförbättring.
Snart dags att inhandla lite blommor till mina krukor.
Men det är lite för tidigt att ställa ut dem än så de
får bo ett tag i uterummet först.
Ska även sätta potatis i hinkar nu till helgen.
 
Tänkte visa två kort jag gjorde för ett tag sedan till
mina scrapvänner Eva o Lena
 
Här kommer kortet som jag gjorde till Eva
Papper Maja Design. Stämplar Gummiapan.
Hjärtbården är från Magnolia
 
 
Grattis är en alfabets die från Craft Emotions
Även den vita blomman är från samma

Skrivrutan
Texten är från Reprint
De runda stämplarna kommer från Åsa/asamia. De är såååå fina:)
 
  
Insidan
Textstämpeln är från K-Design.
Humlorna är en stämpel från Gummiapan.
Den vita blomman längst ner är en die från
Amy Spring Design.
Gräset en die från Craft Emotions
 
Baksidan
Textstämpeln är från Gummiapan
Vimpel die från Joy Crafts "Banners"
 
 
Det andra kortet var till Evas dotter Lena
och kommer här
Papper Maja Design "Vintage Spring Basics"
Motivet Maja Design "Enjoying Outdoors"
Vimpel die La-La-Land
 
 
Spetsblommor och rosor. De vita små blommorna är från Magnolia.
Ett pärlband
 
 
Sktivrutan
Die från Magnolia. Textstämpel från Ros Stamps.
Fjärils stämpel från Gummiapan.
Den runda från Åsa7asamia
Baksidan
Lövet är en die från Craft Emotions
 
 
Undersidan
 
 
Det var allt för den här gången.
Hoppas ni fisk lite inspiration
Lämna gärna ett litet avtryck, då blir jag glad:)
 
Må så gott
och var rädda om varann!
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Jättefina kort du gjorde till oss.
Kram Eva

2016-04-14 @ 19:41:09
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Maja

Ljuvliga kort med fina dies, stämpel texter mm!
Trevlig helg! Kram Maja

2016-04-15 @ 13:19:32
URL: http://majasscrappade.blogg.se
Postat av: Iffa

Hej! ☀️
Så fina och härliga vårkort du gjort till dina vänner 😊 Så underbart när ljuset äntligen börjat komma till oss! Men det är verkligen aprilväder, i tisdags satt jag i t-shirt på balkongen efter jobbet å nu e det duggregn å ruggigt väder igen....brrrrr.
Ha en fin helg!
Kram Iffa

2016-04-16 @ 08:36:36
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Anneli mellstrand

Underbara kort båda två , nu har vi en härlig tid framför oss , var rädd om dig // kram Anneli

2016-04-16 @ 16:11:02
Postat av: Margareta

Åh vilka underbart fina kort båda två!! Vackra papper och motiv och så läckra dekorationer! Gillar hur du komponerat ihop motivet med blomdien, hjärteraden och fjärilen på Evas kort - såå fint!
Blomklustret på Lenas kort är också helt underbart!!
Så skönt att du fått sån ordning i trädgården redan! Hos mig är det inte ens påbörjat :(
Hoppas på lite renare luft efter helgens regn så att jag kan få lite gjort till veckan. Mickan, mitt äldsta barnbarn, har också lovat att hjälpa till lite så jag spar rygg och knän.
Just nu är jag ju i storstan och har varit på Fristadsträffen idag - såå roligt!!
Kram!

2016-04-16 @ 23:06:03
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Du får alltid till det så fint, båda är jättefina och välarbetade med massor av fina detaljer att vila ögonen på. Kul att du använder mina runda stämplar, blir så glad när jag får se vad du skapat med dem.
Kram <3

2016-04-25 @ 07:22:10
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Men så vackra kort du har gjort :) Älskar alla stämplar du använt. Speciellt päronet på första bilden :)
Hoppas allt är bra med dig? Ja kämpar på med min försvunna röst *ler*
kram

2016-04-25 @ 18:02:13
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0