Bröllopskort!

 
 
Lördagen den 3 Juni 2017!
 
Hejsan:)
 
Pingstafton är det ju idag. Så vad passar bättre en att visa ett
bröllopskort som jag fick en beställning på för ett tag sedan.
Ett litet annorlunda kort med en nyinköpt die
från Sizzix 
Brudparet gifte sig förra helgen och fick ett underbart vackert
väder och värme. Skillnad från idag, här regnar det. Men regnet är
faktiskt välkommet:)
 
Här kommer då kortet som går i lila och guld
 
Papper från Maja Design "Enjoying outdoors" Tyckte det passade i och med
att hela vigseln var utomhus. Guld pappret är från ett block som heter
First edition paper "Gilded Winter"
Hörn die från Quic Kutz
 
 
Ringarna och brudparet är dies från "Marianne Design"
Die alfabet från "Craft Emitions"
Den här "lappen" kan man lyfta bort från kortet och på baksidan
gjorde jag så här
 
 
Grattis på bröllopsdagen är en stämpel från K-Designs och
den runda textstämpeln är från Asamia.
Lycka Till från Inkido.
Papper från samma serie som på framsidan.
När man tagit bort "lappen" så har jag stämplat
med en vacker text från Reprint
 
En väldigt enkel baksida
 

Närbild på framsidan
 
Här ser ni en liten fjärils die som följde med i Sizzix paketet.
Kortet var väldigt roligt att göra men lite pilligt i och med
att det var lite "ömtåligt" med gallret på
framsidan. Egentligen tror jag man ska kunna sätta ihop
det med de små "krokarna" som ni ser jämte fjärilen men jag
vågade inte chansa så jag knöt ett lila tovat band
runt i stället. Retligt om kortet skulle gå sönder;)
 
 
 Brudparet blev nöjda med kortet:) Så nu önskar jag dem
Lycka Till i framtiden!
 
Om ni orkar så vill jag visa lite bilder på från trädgården
när de olika träden blommar
 
Här ser ni Hängkaragan och några penséer och Tenhulta sjön
i bakgrunden
 

En liten humla lyckades jag fota:)
 

Paradisäpplet med sina vackra röda-rosa blommor:)
Ser ni den klarblå himlen!! idag är den bara ljusgrå
 
 
 
 
Visst är de vackra:)) 
 
 
Vårt lilla äppelträd som blommade rejält i år:))
Så nu får vi se om det blir några äpplen i höst
 
 
Avslutar idag med en vacker tulpan hälsning från mig
till ER alla där ute:)) Ha nu en härlig Pingst var ni en
befinner er. Hoppas solen skiner på er:)
 
 
Kramizar Marie:))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Å vilket underbart fint kort du gjort till brudparet. ♥
Vackra bilder från er trädgård, det är verkligen vackert hos er.

2017-06-03 @ 20:28:26
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Margareta

Ååååh vilket underbart fint bröllopskort! Det gyllene brudparet, namnen, ringarna, hjärtan och hörnen lyser så vackert mot det vackra mönsterpapperet och de fina utstansade "spetsflikarna" är verkligen såå läckra!
Sen har du gjort så snygg matchande insida och baksida också. Så ljuvligt alltihop! Tror verkligen att brudparet blev jätteglada över det!

Sen har jag njutit av bilderna från er trädgård! Visst är det härligt när alltmer börjar blomma nu efter den långa vintern och kalla våren!
Önskar dig en fin fortsättning på den här långhelgen!
Vi är ju i Stockholm som du vet och imorgon firar vi Kjell med en liten tur till bl a Mariefred. Hoppas på fint väder!

2017-06-04 @ 22:10:47
Postat av: Iffa

Hej!!
Åh vilken underbart fin trädgård du har nu, så mycket vackert som blommar 🌸 Idag på vår nationaldag skiner solen hos mig och jag hoppas den gör det hos er oxå ☀️
Så vackert bröllopskort 💕 Förstår att det var pilligt att göra och ömtåligt men den dien var så snygg och ett kanonfint kort!!!
Skår återigen ett slag för stt du gör en liten Instagramsida och lägger ut dina fina kort på + bilder på din vackra trädgård!!😊
Stor kram från mig 💕

2017-06-06 @ 08:52:26
Postat av: Eva

Åhh så vackert det blommar hos dig. Du har en fantastisk trädgård där intill sjön. Och bröllopskortet så himla vackert och dekorativt. Många nyheter för mig med texter och detaljer. Du är en stjärna i kortvärlden.
Här har nästan liknat höst de senaste dagarna. Regnet har vräkt ner och blåsten.....huuu ! Men vi hann måla klart bräderna i stugan så nu är det bara att "pussla" ihop staketet runt terassen nästa vecka.
Håller med om att du skulle ha en Instagramsida. Be någon fixa till dig. Det är lätt att använda. Det bygger på att visa bilder och skriva en kort text.
Kramar från Eva

2017-06-07 @ 15:52:42
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Vilket underbart bröllopskort du har gjort :)
Åååh vilka vackra bilder ifrån din trädgård. Åååh vad jag saknar vår och sommar...

Ha de gott.
Kram Gurkiss

2018-02-27 @ 16:50:20
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0