Lilla Nova-Li och kort!

Torsdagen den 15 februari 2018!
 
Halloj! Halloj!
 
Idag har vi haft underbart soligt vintrigt väder.
Tog en bild över Tenhultasjön ifrån verandan
Visst är det vackert:)
 
 
Sen på middan fick jag besök av vårt älskade lilla barnbarn
Nova-Li:))))
Hon ville visa sin nya overall, såååå söt:)
Igår blev hon 3 månader.
Den där söta lilla munnen, åhhhh! vad jag älskar henne:)
 
 
Här med sin mamma Paulina
 
Vi är bjudna på hennes dop den 11 mars.
Inbjudan på dopet
Självklart tackade vi ja:)))))
 
Har även gjort ett kort till Teds flickväns mamma.
Vit cardstock och mönster papper från nya Maja Design
"Celebration" Jag tokgillade den:)
 
 
Die från Cherry Lynn Design "Pierced Banners"
Jag skrapade kanterna och klippte ut texterna
från papprets nederkant. Jag duttade på med crackle accents.
 
 
Insidan har samma papper med ett dansande par.
Jag rev det ena pappret med händerna och chalkade med brunt.
satte dit tre små candies i hörnet och la på crackle accents
 
 
 
 
 
Ja, det var allt för den här gången. Hoppas ni fick lite inspiration:)
 
Så här kan det se ut en vanlig kväll framför TV:n
"Gubbe med djur" hihi!!
 
 
Hoppas ni har/haft en lika fin dag som jag:))
 
Må så gott och var rädda om er därute:)
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åååå vilken liten gobit hon är ert lilla barnbarn!! Såå söt!!
Ditt kort var också jättefint!! Jag är så dålig på att skrapa papperskanter - det blir ju så snyggt - måste nog försöka komma ihåg det!
Du skrev om limpistolen i en av dina rara kommentarer - jag har köpt den jag nu använder på ICA MAXI (liksom Åsa) - liten och smidig och kostar ca hundralappen.
Vacker utsikt ni har - och mycket snö, precis som här! Kram på dig! <3

2018-02-18 @ 22:21:51
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Vad en massa fina och härliga foton du bjuder på :)
Så söt hon är ditt barnbarn och vad roligt med dop :)
Ytterligare en anledning till att scrappa eller pyssla :)
Vilket underbart kort du har gjort, jag gillar det mycket :)
Hehe har "gubben" din alla djuren hos sig på kvällen?! Det ser super mysigt ut.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

2018-02-22 @ 15:06:25
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Camilla

Jättekul att jag hittade hit till din fina blogg! Så mycket fint du gjort/gör:) Massor av inspiration att hämta;) Men, sååå söt barnbarnet är! Och likaså overallen. Förstår att hon ville visa upp sig:)
Jättesnyggt kort också! Mys vid tv:n är ju inte helt fel:)
Kram och må så gott!

2018-02-22 @ 15:19:44
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Eva

Gode tid så söt liten Nova-li. Visst är det underbart med barnbarn, men det går fort Marie. När jag ser på mina så är det inte längesen minstingen 11 år var liten baby.
Vackert kort du har gjort. Har haft miniinspiration för scrap just nu, men du vet ju varför. Jag kommer igen !
Härlig bild med Birger och husdjuren.
Kram till er alla ! Eva

2018-02-25 @ 13:46:42
URL: http://evaspysselsida.blogspot.se
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Hoppas att allt är fint med dig :)
Här är det bara fint men himla kallt ute idag *burr* Det känns som om det blåser IS...

En del av din kommentar + fråga: Har du först satt på nåt papper och utstansade die och sen målat?


Svar: Till block och pennhållaren har jag använt mig utav två kattmatskartonger som jag har klippt och limmat ihop.
Sedan tog jag metall tejp som går att köpa på biltema. Jag klippte så långa bitar jag behövde, knölade ihop dom och sedan satte jag dom på kartongen. Efter det satte jag dit utstansade saker, en resin figur, brads som jag klippte bort själva änglabenen på , satte dit tim holtz knoppar som fötter osv. Sedan målade jag allt svart 2 gånger. Efter de torrborstade jag koppar metallicfärg på.

På tavlan som jag visar i bloggen idag gjorde jag lite annorlunda. Jag tog en canvas tavla. Sedan tog jag hushållspapper som jag limmade dit med lim som jag spätt ut i vatten. Även där knölade jag pappret och försökte få till olika nivåer på pappret. Sedan letade jag upp en döskalle på nätet, skrev ut det, klippte ut det och målade av det på foam eller mossgummi (vilket man nu föredrar att säga). Limmade dit det med limpistolen. Sedan gjorde jag samma igen. Målade svart två gånger och sen torrborsta med koppar metallicfärg.

Prova vettja, det är super kul :)

Ha de gott.
Kram Gurkiss

2018-02-27 @ 17:06:20
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Lisa-olsi

En vacker vy du har som utsikt.
Än vackrare barnbarn, så söt liten tös :)
Jättefint kort, jag gillar också de fina pappren.
Mysig stund i fåtöljen :)
Önskar dig en fin söndag.
Kram Lisa

2018-03-04 @ 06:17:42
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Camilla

Hej Marie!
Jag kan inte låta bli att titta på lilla söta Nova-Li!:)
Kram och ha det bra!

2018-03-06 @ 15:51:27
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Kikar in lite här till dig :)
Tusen tack för alla fina och gulliga kommentarer du har skrivit till mig :)

Hoppas att allt är fint med dig.
Kram Gurkiss

2018-03-13 @ 16:48:43
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0