Julkort från 2017!

Fredagen den 26 Januari 2018!
 
Gokväll!!
Då var det äntligen fredag, igen;)
Hoppas ni alla har haft en bra vecka:)
 
Här hos oss har all snö nu regnat bort och det
blev mycket mörkare ute nu!
Men vi går ju mot ljusare tider, så skönt:))
 
Idag tänkte jag visa två julkort från förra året!!
Vi börjar med ett julkort som går i blått och rosa!
 
Cardstock från Panduro White och Pearl Pink.
Mönsterpapper från ScrapBerry´s  Winter Wonderland "Snowy Landscape"
God Jul längst upp är en stämpel från Reprint som jag embossat med
Embossingpulver från Reprint "White & Silver sparkle"
De hängande stjärnorna är en die från
Memory Box "Twinkling Snowflake Duet"
 
Det vackra motivet har jag fått från min fina vän Eva, Tack:)
Under motivet har jag använt en die från
Rox Stamps "Stitches fyrkant"
Här kommer det några närbilder
 
 
 
 
Insidan
Samma papper som på framsidan.
Stämpeln kommer från Inkido och jag har
embossat den likadant som på framsidan.
Ett stjärnband längst ner
 
Skrivrutan
Textstämpeln är från Inkido och stjärnan är en die från
Marianne Design.
 
Baksidan
Vimpel die från Joy! Crafts "Banners".
De små vantarna är även den från Joy!
"Winter Wishes Gloves & Hat"
 
 
Det andra går i guldiga nyanser och en annan vikning.
Vit cardstock. Mönster papper från First Edition "Gilded Winter"
Motiv från Making Cards, som jag fått av Eva:)
Tre vita julstjärnor längst ner. Två band i guld. På kanten runt
kortet har jag duttat på med Inka Gold "old gold"
 

Kortet är viket så det blir fyra "insidor"
 
 
Uppifrån ser det ut så här
 
 Den sidan från vänster (1)  Mönster papper från Reprint 
"A Magical Christmas" Stjärndie Memory Box "Rizza Snowflake"
Motiv från making Cards. Längst ner små utklippta "frimärken"
från Reprint.
 
Höger sida (2) Die Memory Box "Holiday Pendant"
Den lilla God Jul stämpeln är från "hÄnglar & stÄnglar"
 
Insidan (3) Textstämpel från "Slöjddetaljer" som jag embossat med
pulver från Reprint (Guld 02)
 
Insidan (4) Die ljus Marianne Design. Stämpel Julefrid från
hÄnglar & stÄnglar

Och så har vi en enkel baksida med lite olika
papper
 
 
Hoppas nu att julkorten kom fram till mottagarna:)
Det var allt för idag, hoppas ni blev inspirerade;)
 
Må nu så gott och var rädda om varann!
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åh så superfina julkort du visar! Du gör så vackra och välarbetade kort med så många läckra detaljer! Det var verkligen en kontrast mot mitt CAS-kort nu senast!! ;-) Måste också passa på att tacka för det jättefina kortet som landade i vår låda till jul!! Det har verkligen prytt sin plats på vårt julkortsbord!!
Hoppas det gick bra med er Eksjöresa för din pappas knäoperation! Vi har varit en sväng till Bollnäs Åsa och jag, för att gratulera hennes bästa vän (och låtsassyster) på 50-årsdagen. Härligt solig resa fick vi!!
Kram på dig!!

2018-01-27 @ 19:58:14
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Trillade in hit till dig via en annan blogg :)
Kikade lite här i din blogg, jätte fina saker göra du :)

Super fina julkort...

Ha de gott.
Kram Gurkiss

2018-01-31 @ 11:43:56
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Lisa-olsi

Två jättefina kort.
Snyggt med rosa, blått och silver.
Det andra kortet har en kul vikning
och fint med allt guld :)
Ha det gott // Lisa

2018-02-06 @ 04:15:27
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0