Julbilder och ett grattiskort!

Hej på er alla där ute!

Nu så är det bara en dag kvar till det gamla året tar slut och det nya året träder in:)
Visar idag lite från vår julafton hemma hos mina föräldrar.




Här ett litet smakprov på vår julmat, traditionell mat med julskinka, Janssons, dekorerade ägg, olika sillar, köttbullar, varmrökt lax, leverpastej, fläskkorv, rödbetssallad, mormors inlagda strömming och mycket annat gott:))




Här hugger Kim och Ted in på maten:)



Här satt vi och intog julmaten. Det var så gott:))



Efter maten, kommer Tomten in. Titta på vår hund Kastor, han skällde rejält på Tomten
(som var min lilla mamma) han kände inte igen henne. Hon pratade ju finska oxå. Efter en stund så lugnade han sig, efter att fått nosa så kände Kastor igen henne:)



Här hjälper min pappa Tomten med julklapparna.



Kim och Ted.



När vi kom hem på kvällen så tog vi lite kort på Micko, med tomteluva:)



Kastor med luvan på:) Visst är de söta.



På Annandag Jul kom våra vänner ifrån Litauen till oss.
Här kommer lite vad vi fick av dem i julklapp.
Vackra ljuslyktor.



Vackert hjärta:)



Jolita hadde gjort en egen julgrupp. Granen ni ser har hon gjort av pärlor och borrat fast den i en sten. Det var svårt att fota den, den är så fin i verkligheten, hon är jätteduktig. Ser ni julkortet i bakgrunden, från Lena scrappar, det är så vackert:



Snygga uppläggningsfat och brylé puddingformar och brännare.



En vacker glasängel .



Birger fick en bok, Guinness World Records 2012 som han läser i varje kväll.



Ikväll ska vi gå på ett 100 årskalas:)) så jag fick i uppdrag att göra ett kort.
      Det blev lite mörkt.



 Närbild på skylten.

 

Insidan av kortet.



Närbild på den fina texten.



Närbild på blommorna.
Det var allt jag hadde att visa idag, det blev väldans långt!
Nu ska jag förbereda mig inför det stora kalaset ikväll:)))

Hoppas nu att ni får Ett Gott Slut Och Ett Riktigt Gott Nytt År 2012!
Så ses vi nästa år, hoppas jag:)

Må så gott, och var rädda om varann.


Kommentarer
Postat av: Susy

Vilka härliga bilder!

Gillar ditt kort som du gjort också!



GOTT NYTT ÅR VÄNNEN!!!!



KRAM SUSY

2011-12-30 @ 18:31:29
URL: http://susysscrapmakeri.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej kära du..

Vad mysigt ni verkar ha haft det på julafton!! God mat och tomte..en härlig traditon!!

Fina julklappar också!



Kortet du gjort är superfint..

Jag har varken haft tid att scrappa eller blogga så mycket sista dagarna men snart finns tiden igen..



Önskar dig ett GOTT NYTT ÅR!! och familjen såklart!!



Kram så hörs vi nästa år..

//Lena

2011-12-30 @ 22:04:44
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Anneli

Vad mysigt ni verkar ha haft det på julafton så kul att du delar med dig med din bilder.

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt kreativt År!

Kram Anneli

2011-12-31 @ 08:32:11
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Cathrin

Oj vad mycket fint ni fått i Julklapp....de där lyktorna föll mej riktigt i smaken.Så fint ditt kort blev kan tro motagaren blev glad över det.

Önskar dej och din familj Ett Riktigt Gott Nytt år!

Ocj tack för alla gulligt kommentarer du skriver inne hos mej:-) Kram Cathrin

2011-12-31 @ 17:37:45
URL: http://norrgardens.blogspot.com
Postat av: Eva

Åh vad julfint det var hos er och så mysigt. Ni verkar ha haft en toppenjul !! Hoppas på ett GOTT NYTT ÅR till dig och familjen. Kram Eva

2012-01-02 @ 12:05:11
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Anneli Mellstrand

Hej svejs



Nu har jag äntligen hittat till dig , det var mycket fint att titta på här , nu skall jag kolla lite mera ...........



Kramar

//anneli

2012-01-03 @ 21:28:27
URL: http://annelimellstrand.blogspot.com
Postat av: Anneli Mellstrand

Hej svejs



Nu har jag äntligen hittat till dig , det var mycket fint att titta på här , nu skall jag kolla lite mera ...........



Kramar

//anneli

2012-01-03 @ 21:29:12
URL: http://annelimellstrand.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0