Trädgårdbilder

Fredagen den 23 Aug 2013
Halloj!
Hoppas  att allt är bra med ER:))
Här har arbete och skola börjat.
Vilken härlig sommar vi haft med
SOL & VÄRME.
Kanske lite för varmt ibland, i alla fall för mig;)
 
Har tagit lite foton på vår trädgård och blomkrukorna.
Jag älskar ju att plantera i krukor:)))))
Blommorna under köks fönstret.
 
Stenläggningen ni ser i bakgrunden gjorde
vi i början av sommaren.
Här ser ni lite mer av den.
Trädet i bakgrunden fick vi såga ner (Rosenhagtorn) den fick
nån sjukdom. Hoppas den kommer att börja växa nästa år igen:))
 
 
Vackra vita rosor och stora prästkragar ihop med några krukor
 
Ett litet fågelbad
 
Baksidan av huset
Vår lille Zimba tittar nyfiket på vad jag gör:)
 
Vacker färg på häng petunian tycker jag
 
 
Perenna växter
 
 
Baksidan av huset, tagit uppifrån trädgården.
Tenhulta sjön i bakgrunden:)
Vår lilla "myshörna"
 
Hoppas ni gillade mina foton:))))
Nästa gång får ni se lite kort jag hunnit göra.
 
Ha nu en skön helg, och var rädda
om varann:))
Lämna gärna en kommentar, då blir jag sååå glad:))
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa/asamia

WOW! Helt mållös.....vilken vacker trädgård ni har och vilka oaser att hitta vila i. Helt underbart! Förstår att du har annat att göra på sommaren än att scrappa, det finns massor att ta hand om hos dig.
Tusen Tack för att jag fick se allt det vackra.
Kramar

2013-08-24 @ 07:28:30
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Iffa

Hej!
Åh, hos dig hade jag stormtrivts.....vilken superhärlig trädgård ni har och vad fint du gjort med alla blommor! Du har verkligen gröna fingrar för jösses vad det frodas i dina lådor och krukor.
Så fint med fågelbad och lite lyktor och annat, sååå hemtrevligt och fint ni har det Marie!
Den utsikten ni har oxå hade inte varit fel att få sitta och titta ut över...måste ge ett otroligt lugn och ro i kroppen =)
Tack för titten hemma hos dig, förstår att du trivs att bo där!
kramis!

2013-08-24 @ 17:24:24
URL: http://iffasscrap.blogspot.se/
Postat av: Eva

Oj oj vilka blomkrukor och planteringar du har. Man kan till 100 % säga att du har "gröna fingrar" . Skulle behöva låna dig som konsult till nästa sommar. Mina blomlådor under fönstren har kapitulerat efter förra regnet. Trist var det. Gläder mig istället åt växthusets grönska.
Kram Eva

2013-08-24 @ 20:25:16
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Johanna -pojjo

oj oj så vackert du har hemma Marie :D jag önskar jag hade så gröna fingrar ;)
Själv har jag haft paus från blogg och att läsa andras bloggar i sommar.. men har idag börjat kolla in och ta igen allt jag missat :)

kraaaaam

2013-08-24 @ 20:52:57
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Margareta

Åh så vackert du har i din trädgård!! Förstår att dina scrapfingrar dessutom är gröna ;o)
Jag har också planteringar i krukor, fast det är mest mina pelargoner som får flytta ut och får sällskap med lobelia. Eftersom vi bor i vår stuga under sommaren är det praktiskt att sen kunna ta hem dem och pryda vår något försummade trädgård här hemma. Kjell brukar kalla det mina "vandrande trädgårdar" ;o)
Anar en fantastisk utsikt också! Förstår att ni njuter!!

2013-08-31 @ 22:50:09
URL: http://mormormargareta.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0