Blått & vitt Julkort!

Tisdagen den 24 November 2015!
 
Hej på er där ute!
Idag vaknade vi av ett riktigt rusk väder:(
Regn, blåst och sååååå grått!!
Det har varit så skönt nu ett par dagar
med några minusgrader och sol.
Till och med våra vovvar ryggade i dörren
när vi skulle gå ut;) så det blev en
kort promenad, inte mig emot heller;)
 
Idag tänkte jag visa ett julkort som går i blått & vitt.
Vit cardstock i botten och sen är det papper
från Bildmålarna.
Skridskorna är en die från Marianne Design,
visst är den läcker:))  jag har färglagt dem med
Distress Ink och sedan glittrat lite på dem med stickles.
Längst ner till vänster är det en die från Marianne Design, Barr.
 
 
God Jul är en die (kommer tyvärr inte ihåg ifrån vem)
men jag har stansat ut två stycken. Den översta har
jag duttat på med Distress Ink och sedan lagt på
stickles "Diamond". Några vita pistiller som
jag också färglagt.  Runt om kanterna har jag
lagt Stickles "Frosted Lace"
 

Dien under skridskorna är från Joy Crafts. Satte ett pärlband runt
kanterna. Stjärnorna är en punch från Craft. Satte dit några
blå rhinestones
 
Insidan
Papper från Bildmålarna. Is dein är från Spellbinders.
Granarna är en die från Memory Box
"Frosted Pine Tree"
Även här har jag färglagt lite med Distress Ink "faded jeans"
och sedan lagt på Stickles "Diamond"
"Glögg fest" är en stämpel från You Do
 
 
 
Skrivrutan är samma die som på framsidan.
"God Jul i slott och stuga" och "Nu tändas...." är
en stämpel från You Do.
Stjärnorna en punch från Ica Maxi och
längst ner satte jag ett pärlband
 
 
Då har vi baksidan kvar
Samma papper.
"Winter Wonderland" är papper
från Maja Design.
De runda diesen är från Memory Box
"Stitched Scalloped Circles"
 
 
Jaha, det var allt för den här gången.
Hoppas ni fick lite inspiration:)
Ute är det lika grått och trist som innan:(
Nu ska jag baka en pizza till middag,
Gott!!
 
Må nu så gott och var rädda om varann där ute:)
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Margareta

Åh WOW Marie!!! Vilket helt underbart kort!! Kan nästan inte se mig mätt!! Så många underbara detaljer att njuta av och en så genomtänkt helhet!!

Som du sett hos mig så använder jag "finheter" från ditt paket stup i kvarten. Är så glad och tacksam!!
Åker till Stockholm några dar. Vårt yngsta barnbarn är där och jobbar just nu. Hon är ju anläggare/stenläggare och har varit med och restaurerat en skolgård i Uppsala i sommar/höst men nu är säsongen för utejobb slut, så hon jobbar med att rekrytera givare till olika biståndsprojekt. Just nu handlar det om vattenreningsprojekt för Oxfam. Spännande!! Ska bli kul att träffa henne imorgon! (Förra veckan hade hon sin bas i Göteborg) Bäst att passa på medan hon är "på armlängds avstånd".
Kram på dig!

2015-11-24 @ 19:17:20
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Anneli Mellstrand

Hej .....
Underbart kort Marie ..........

Var rädd om dig
//Anneli

2015-11-25 @ 07:38:16
Postat av: Iffa

Gokväll!
Pizza, mums 😊😋
Julkort i blått å vitt blir så snyggt å stiligt :)
Superfint kort å de där skridskorna är ju så fina!
Ja idag var det inget kul väder, blött å blåsigt, brrrrrrr
Här har det julpyntats lite efter jobbet å alldeles ensam då dottern är i London nu å roar sig 😄
Stor kram & ha en jättefin 1:a advent 💞

2015-11-27 @ 20:45:42
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Oj så fantastiskt fint kort.. älskar de blå detaljerna du har på typ skridskor mm. Blir verkligen snygggt med blått.
hoppas allt är bra med er :D
kram johanna

2015-11-30 @ 15:31:10
URL: http://pojjos.blogg.se
Postat av: Maja

Underbart vintrigt julkort! Insidan är så fin, gillar granarna!
Mvh Maja

2015-12-01 @ 20:40:35
URL: http://majas-scrappade.blogspot.com
Postat av: Evas pyssel

Jättevackert kort marie. Du har så många fina dies och texter som gör dina kort så personliga. Jag har inte sett dien med istapparna förut. Den var fin. Men tittar man runt finns det en uppsjö. Vi har en träff kvar. Tur att jag har gjort så många julkort under året för nu har det varit stiltje en bra tid.
Kram till dig // Eva

2015-12-03 @ 17:02:25
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Inky Pinky Fingers

Hej finaste du och ursäkta frånvaron! Ska bli bättre på att kommentera nu. Vilket fantastiskt kort! Så härligt vintrigt och frostigt. Har tittat igenom de andra korten också och de är alla lika vackra. Du är så kreativ och duktig! Älskar alla dina dies, men det vet du ju :)

Stor kram!

2015-12-08 @ 02:48:52
URL: http://www.inkypinkyfingers.wordpress.com
Postat av: Åsa/asamia

Gnistrande fint kort med massor av fina detaljer. Du får alltid till det så fint med olika fina dies och små detaljer.
Kram <3

2015-12-08 @ 18:58:46
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Nu är jag här och kikar igen :) jag bara älskar detta kort. Så fantastiskt snyggt.
Vill passa på att önska trevlig helg
kram

2015-12-11 @ 19:37:59
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0