Chokladkort!

Lördagen den 14 November 2015!

Gokväll!!
 
Idag har regnet öst ner och det har blåst en del här:(
Så det har blivit lite gjort inne idag,
och det finns det ju alltid att göra;)
 
Tänkte visa ett choklad kort jag gjorde
för ett tag sedan
Papper, svart cs som bas. Mönster papper
från Maja Design Nyhavn "Heritage Harbour"
Hörnen är en die från Quic kutz.
Trädet en die från Memory Box.
Grattis en die från Mandys
 
 
Insidan
Samma mönster papper.
Staketet och löven längst ner till vänster
hade jag i mina gömmor.
De runda stämplarna har jag köpt av
Åsa/asamia. Sååå fina:))
Bakom pappers bandet har jag
då stoppat i en choklad kaka.
 
 
På tagen har jag använt alfabets stickers från
"Doodlebug design inc"
De andta textstämplarna på tagen
är från Gummiapan.
Textstämpeln bakom tagen är en Tim Holtz
De små humlorna är från
Gummiapan
 

Baksidan
är mycket enkel med en hörnstämpel från Inkido
Hand gjort stämpeln från Gummiapan.
Sen är det grönvit rutigt band som jag
knöt ihop kortet med
 
När vi ändå är igång kan jag ju visa ett kort till samma" herre"
fast ifrån sin dotter med familj.
Papper, brun cs som botten. Mönster papper,
Bo Bunny och två olika Washitejp
 
 
Stämpeln är en träkloss från "Whipper Snapper Designs Inc"
Jag har färglagt den med Distress Ink.
Jag stämplade den på en die från Spellbinders
"Labels Two"
 

Insidan
Fåglarna en die från Marianne Design.
Trädet en die från Memory Box.
En bit Washitejp med noter
 
 
Skrivrutan
Jag har tagit ett mönster papper från Bo Bunny och
stansat i hörnen med "Crop-A-Dile Corner Chomper!
Det är en stor tång som man kan stansa ut med i alla
möjliga kraftiga papper och läder.
Grattis stämpeln är ifrån Inkido.
Hipp Hipp Hurraaa!!! från Gummiapan.
Några svarta halvpärlor
 
Baksidan
Samma dies från Spellbinders.
Noterna är en die från Quic Kutz och
den  lite "roliga" handgjort stämpeln
är fån Gummiapan.
Visst är den lite kul;)) 
 
 
Det var allt för ikväll.
Hoppas ni gillade det jag gjort:)
 
Ikväll har jag tänt några ljus för de som miste
sina liv i Paris igår och skänkt
dem och deras familjer en extra tanke.
 
Må nu så gott och var rädda om varann:)
 
kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Evas pyssel

Jättevackert chokladkort och roligt älgkort. Det är så kul när man har de där extra detaljerna till en speciell person. Läget är lågt här som du vet. Hoppas brev kommer till dig idag.
Ha en fin vecka. Kram Eva

2015-11-16 @ 12:23:14
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Margareta

Åh så snygga kort - både chokladkortet och det andra!! Chokladkortet är så smart gjort - har inte sett den modellen förut - liftvarning på det!

Älgstämpeln är ju för härlig! Det kortet måste bli mycket uppskattat och definitivt inte hamna i nån papperskorg.
Hoppas du har det bra! Här väntar vi oss snö ikväll - fast jag vet inte jag. Tycker det verkar vara för varmt. Vi har ju haft en så otroligt varm och vacker höst men alldeles för lite regn - det är såå torrt!
Kram!

2015-11-17 @ 19:51:10
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Ditt kort är superfint, med massor av härliga detaljer och små söta stämplar som jag känner igen ;) Klart det kommer uppskattas massor och inte kastas bort. Ett minne för livet.
Att ha samma hobby som sin mamma är underbart, är så glad att jag lyckades övertala henne att börja. Skickade henne på små uppdrag att köpa det ena och det andra när hon var till Stockholm, sen var hon fast;) Smart va ;)Min älskade mamma Mormormargareta.
Kram ♥

2015-11-18 @ 10:18:04
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Anneli mellstrand

Underbart chockladkort , som alltid har du så många fina detaljer............... Hoppas allt är bra här löper det på som vanligt med många sjukhus besök .................kram // Anneli

2015-11-20 @ 07:21:34
Postat av: Iffa

Hej!
Men den där lilla stämpeln från gummiapan var ju jätterolig :)
Klart man inte får slänga sånna fina kort!
Så fint att bygga in olika saker och ditt chikladkort är så fint :) Mpnga snygga detaljer på båda korten.
Ja verkligen hemskt med allt som pågår i världen nu, dottern åker till London om några dagar men hade helst velat avboka resan åt henne men det kan jag ju såklart inte göra 😕
Hoppas ni fått lite snöflingor över er också och fått börja komma lite julkänsla så här veckan innan första advent!!
Kram Iffa

2015-11-21 @ 11:47:54
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Johanna "pojjo"

Åh så fina kort du gjort, älskar dom :) chokladkortet blev så läckert. Sen är ju stämpeln på sista bilden sååå bra. :D
Hoppas allt är bra med er och att "gubben" kommit sig hem ;)
Kram Johanna

2015-11-23 @ 18:11:11
URL: http://pojjos.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0