50-årskort & mer trädgård!

Måndagen den 13 Juni 2016!
 
Halloj! Halloj!
Oj! vad tiden rullar på!! Man hinner knappt inte med.
Känner ni så också??
Nu måste man passa på att njuta av allt vackert:))
 
För ett tag sedan fick jag en beställning på ett
50-årskort.
Så här blev det
 
 
Svart cs från Panduro, Pearl black. Mönster papper nya, Maja Design
"Mister Tom´s Treasures"
Riktigt killiga papper;)
Till hörnen har jag använt "Crop-A-Dile Corner Chomper"
Längst upp en die från Joy! Crafts.
Jag har duttat på med Inka Gold "Old Silver"
Så även på kanterna runt papperet.
I mitten en die från Spellbinder.
Grattis är en die från "Idas Magasin" Art.nr:941GMD.
Så fin tycker jag:)
Tagen hade jag i mina gömmor som jag duttade med Inka Gold
och klippte ut lite små bilder från Majas papper.
Använde en die från Quic Kutz "Chokolate" stansade ut dem
i fem lager och klistrade ihop dem. Målade även med Inka Gold och
la sedan över med Crackle accents.
 
 
Här ser ni tagen lite bättre
 
 
Här ser ni hur läckert det blir när man stansar ut många siffror och limmar ihop:)

 
Insidan.
Samma papper. Text stämpeln är från "Gummiapan"
den har blivit en favorit:)
De små runda stämplarna är från Aasamia.
Jag tokgillar dem:)) Här har jag maskat ihop dem lite.
 

Skrivrutan.
Längst upp har jag stansat ut med en die från Joy! Crafts "Notebook"
Text stämpel från Reprint. "Thomas" är stickers.
Här även runda stämplar från Aasamia:)
Tagen har jag klippt ut från Majas papper.
 
 
Baksidan.
En läcker stämpel från "Gummiapan"
Bakom satte jag vimplar, en die från Joy! Crafts "Banners"
Han hade blivit jätte nöjd med kortet:))
Då blir man glad:)
 
Då ni vet att jag älskar blommor så kommer här några bilder från trädgården,
igen;)
 
 
De här bilderna är från Maj månad
 
Här smultronen som blommar
 
 
Utsikten från baksidan
 

Syrenerna när de blommade:) Tyvärr var det så varmt länge, så
de blommade inte så länge, synd!
 
 
Vi har ju en liten ute plats nästan längst upp i trädgården. För några år sedan köpte vi
en paviljong och satte dit. Den höll i tre somrar, sen blåste den sönder:(
Då sa jag, aldrig mer!  Men i år så ångrade jag mig och köpte en ny;)
Här ser ni lilla Zimba stå och spana ut över trädgården:)
 
Här håller Birger på att montera upp paviljongen:)
 
Och så här blev det:) En liten skön skuggplats där man kan sitta och njuta:)
 
 
Den stora gröna växten längst ner är en Jättetåtel som får jätte långa
höga grässtrån längre fram på sommaren. De är jätte vackra som blommar
som små plymer
 
 
 

Här står lille Zimba och kikar in till grannen
 
Jaha! det var allt för den här gången.
Hoppas ni orkade kika på allt
och fick lite inspiration både
med kort och trädgård:)
 
Må nu så gott i sommarvärmen
& var rädda om ER!
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Tack kära du för en trevlig stund hos dig och läcker lunch. Så roligt att se bilderna från din trädgård nu när man sett verkligheten. Det är minsann en oas i alla vrår. Du är en riktig trädgårdsmästare. Alla fina krukor är en fröjd för ögonen.
Kortet är superfint. Jag vet ju att du tänker på alla detaljer och då blir det personligt.
Sista stoppet på vår underbara resa blev på Scrappwebb.Jag trodde jag skulle svimma när jag kom in där , så många ställ med papper och så mycket saker överallt. Värt ett besök.
Ha det fint och njut i din härliga trädgård.
Kramar från oss båda. Eva

2016-06-13 @ 22:25:23
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Margareta

Helt underbar trädgård du/ni har!! Så stor, välskött, vackert belägen och såå vacker!! Du har verkligen gröna fingrar!!
Ser att du som jag gillar "grönska" i olika former - funkia t ex. Jag är ju i Björkebo i stort sett hela sommaren, så jag har försökt tänka på att ha blommande växter vår/försommar och höst hemma i trädgården. Krukor med pelargoner får åka med till stugan och sen hem igen på hösten, men sommarblommor blir det dåligt med både hemma och i Björkebo. Hinner inte så och vattna på två håll ;-)
Din blomprakt kommer jag inte i närheten av!!

Nu till ditt underbara kort! Å så mycket inspiration jag fick där!! Tusen tack!! Jag har just lovat Gunilla på Helihak att fixa kort till herrar - inte det lättaste!
Stackare som ramlade på knäna igen! Ajajaj och ojojoj!! Har ju haft knäproblem själv så jag vet! :(
Hoppas nu du kryar på dig och får en trevlig midsommar! Kram!!

2016-06-15 @ 19:51:10
URL: http://mormormargareta.blogg.se
Postat av: Iffa

Hej :)
Wow vilken snygg paviljong!!!!!! Vad underbart stt sitta där å se ut på er underbara utsikt och fina trädgård :)
Jättefint kort!
Ha en fin midsommarvecka!
Kram Iffa

2016-06-19 @ 13:08:35
URL: http://iffasscrap.blogspot.se
Postat av: Åsa/asamia

Åh vilket vackert ställe ni har!Vackra foton på allt fint, blir sugen att ha semester nu.
Finfint kort, proppfullt med detaljer, härligt!
Kramar ♥

2016-06-20 @ 06:46:12
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Anneli mellstrand

Hej
Hoppas allt är bra , här är det bara toppen........
Vill bara önska dig en glad skön midsommar ......
Kram på dig
// Anneli

2016-06-24 @ 02:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0