Ett två-årskort & ett till en nyfödd!

Måndagen den 21 november 2016!
 
Halloj på er!
Idag har det varit en härlig dag med lite sol
och precis stilla i luften.
Termometern stod på 8 grader så jag passade på att städa
lite i trädgården, för i natt så blåste det rejält!
De sista löven hade trillat ner från träden.
När jag hade krattat färdigt så gick jag in
och lagade helstekt bacon inlindad fläskfilé.
 potatisgratäng och en sallad.
Så nu om en stund kommer mannen och
vi ska käka. Hoppas det smakar gott;)
 
Tänkte visa två kort i dag till en liten tös som
fyllde 2 år den 11 sept. Och den 13 sept
så fick hon en liten lillebror:))
Vi börjar med Amalias kort.
 
 
Rosa cardstock från Panduro "Pearl Pink"
Över det satte jag ett vitt cs också från Panduro
"Embbossed Dot White"
Hörnstansen kallar jag för "stjärtstansen"
Lärt mig det ordet från Mormor Margareta;)
Papper från Maja Design "Summertime"
 
 
Stansade ut vimplarna med en die från Gummiapan
"Stitched Banners" tokgillar den:)
Två år idag, är en die från Idas Magasin. La ett lager
med Glossy Accent över.
Har använt vit spets, några rosa blommor och duttat
lite Stickles "Diamond" över. Satte även dit
några duttar med Perfect Pearl
 
 
Två små blommor jag hade i mina gömmor
 
 
Insidan, den översta
Samma papper från Maja och die från Idas Magasin.
Den lilla vimpeln är en die från Cherry Lynn Designs
"Horizon Fishtail Banners"
Textstämpeln är från Gummiapan
 
 
Två "glas" droppar i grönt.
Jag har stansat ut september i två lager och limmat ihop,
det blir ju lite höjd på det då:)
 
 
Skrivrutan. Tyvärr blev det lite suddigt, förlåt;)
Samma papper från Maja.
Hipp!...... är alfabets stickers, så även Amalia.
Tre rosa "glas" droppar
 
 
En enkel baksida!
 
Då tar vi lillebror Hilmers kort också:)
 
 
Det här kortet fick gå i blått. Ljusblå cardstock och vit cs från Panduro.
Papper från Maja Design "Vintage Baby" så söt serie:)
De små vimplarna är en die från Gummiapan "Små Banners"
Grattis, en stämpel från Gummiapan
 
 
Dies från Gummiapan "Kopplade stjärnor" och "Stitched Banners"
Pojken heter Hilmer. Ser att jag glömde ta ett kort så
hela hans namn syntes, typiskt mig;)
Har även använt "stjärtstansen"
Satte även dit ett vitt metallhörn och några rosenknoppar
 
Den översta insidan.
Samma papper. Die från Magnolia "Tea Labels Tag" där
jag skrev ner lite information.
En liten charms i form av en liten sparkdräkt, så söt:)
 
 
Närbild
 

Skrivrutan
Maja papper och några stjärnor, die från spellbinders
 
Och så till sist en enkel baksida.
Samma pappersserie, die och några blå halvpärlor.
 
Föräldrarna blev jätte nöjda med korten. Då blir
man så glad:)
 
Måste ju tala om att vi hann äta middan jag lagade i dag
innan jag gjorde färdigt detta inlägg.
Jag är inte supersnabb precis när det gäller
datorer;) Maten smakade jätte gott, om man nu får
säga så;) Mannen gillade det också:)
 
Avslutar idag med en bild på tre små gosiga o trötta missar:)
Mjau.....på er:)
 
 
Det var allt för idag. Hoppas ni blev lite inspirerade:)
 
Må nu så gott och var rädda OM VARANN:)
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Oj oj oj vilka kort Marie !!! Du är ju så fantastisk. Små glasdroppar och stjärtstans, och dubbeltextdie.....jag är mållös så duktig du är.Och påhittig !!!
Och en hög kissemissar så söta har du i huset.
Visst är det härligt att laga lite extra god mat en helt vanlig dag. Här blev det pasta, falukorv och så det där lilla extra till, nämligen gräddstuvad smörbrynt mangold. Vet inte var jag fick det ifrån, men det passade bra till alldeles vanlig pasta.
Igår slog Tommy till med en kålpudding från specialrecept. Det blev 4 middagar av den. Han är duktig vid spisen.
Ha det gott !! Kram Eva

2016-11-21 @ 22:25:10
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com
Postat av: Åsa

Vilka jättefina kort du gjort till båda barnen. Fina detaljer och så fina dies du använt. Pappersvalen är också mina favoriter. Mums mycket fint att vila ögonen på idag. Kram kram

2016-11-22 @ 15:52:36
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Margareta

Så kalasfina kort båda två!! Du är helt fantastisk på att använda så många underbara dekos och detaljer på dina kort! Kortet till den lilla tjejen måste allt ha varit mycket uppskattat av henne (och säkert föräldrarna också) med bling och glitter och så mycket fint att titta på.
Kortet till den lille "nyfödingen" blir ju ett fint minne att spara!
Tack för dina besök hos mig och de goa spår du lämnat! Som du ser har jag börjat använda en del av allt det godis som kommit från dig (och andra). Mycket finns i Björkebo också så att jag har fina detaljer att ta till när jag inte tar med mig dies dit. Tusen tack!!!
Kramar i massor!!

2016-11-22 @ 19:54:18
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0