Ballonger från HOLLAND!

Onsdagen den 11 april 2018!
 
Halloj! Halloj!
Tycker ni det lät som en lite annorlunda rubrik
"Ballonger från Holland"??
 
Då ska ni få se och höra en härlig liten historia.
Det började söndagen den 8 april!
Solen sken från en klarblå himmel och gubben och
jag bestämde oss för att greja i vår trädgård.
Vi åt en god frukost och började göra oss iordning för att gå ut.
Klockan var då 10.30 och jag tittade ut genom vårt köksfönster,
då jag plötsligt såg en hel drös med oranga ballonger ung, 20 meter upp
i luften. Jag undrade -vad är det där? tänkte först att det kommer säkert
från nån fest. Men sedan såg jag att det hängde en lapp ifrån
en massa snören!!! Jag gick ut på verandan och fick då se att ballongerna
började dala ner mot skogskanten. Våran granne Jonas hade också fått
syn på ballongerna så jag sa till honom - snälla Jonas kan du kolla om
du får tag på ballongerna, och han sprang ner i skogen och fick tag på dem:)
 
Han kom upp till vårt hus och vi såg att det stod något på lappen, inte på svenska
i alla fall. Det stod på Holländska, Tyska och Engelska. Jag läste och det stod
att den som hittar de här ballongerna skulle ta ett kort på dem och sedan mejla
bilden till en mejladress. Jag gjorde som det stod och tog en bild på
Birger och ballongerna
 
 
Här ser ni lappen oxå
 
 
Jag gick in och mejlade iväg bilderna och sedan började vi greja i trädgården:)
Vi pratade om det och sa att det är nog ett skämt!
Det blev kväll och rätt som det var så plingade det till i mobilen, från Holland!!
Jag läste, och där stod det på Engelska
Hej Marie!
Har ballongerna verkligen kommit ända till Sverige?? Wow!!
Det visade sig att ett pojk fotbollslag från södra Holland hade
skickat upp 250 ballonger med en lapp i varje där det stod lika dant
på alla. De hade även satt ihop 30 ballonger med en massa snören och
med lappen hängandes längst ner. Vinden förde ballongerna 117 mil
 
och de bestämde sig för att landa här i Sverige hos oss:)) De hade skickat upp
dem dagen innan på f.m. När man tänker på allt så är det ju väldigt konstigt
att de kunde hålla så länge. Helt fantastiskt!!
 
Jag bestämde mig för att jag måste göra nåt kul med det här, så på
måndagen ringde jag till Jönköpings Posten och berättade hela
historien. De tyckte det var en kul grej och bad mig komma in kl.12 med
ballongerna och lappen. Jag blev intervjuad och de tog några bilder och sa
att imorgon kommer du i tidningen;)
 
På tisdag morgon ringer det ifrån Radio Jönköping och frågar
om de får ringa upp mig kl.09.15 i direktsändning? Jag blev
jätte nervös, men de sa att jag bara skulle vara lugn och berätta
lite om vad som hade hänt. De ringde och jag berättade vad jag
hade varit med om. Det gick bra och sedan så ringde många till mig
och hade hört mig på radion. Historien hade de lagt ut på
JP:s webbsida och bild och text i Smålands Tidningen.
 
Här får ni se bild och text:)
 
 
Hoppas ni kan läsa vad det står;)
 
Tycker ni som jag att det var en helt makalös häftig historia?
Nästan så man tror att det inte är sant, men det är det:)
 
Jag har fått många samtal och roliga kommentarer av de som
jag träffat, till exempel - här har vi ballongtjejen;)
 
Alla har tyckt att det var en häftig och kul grej:)
 
Hoppas nu ni orkade läsa allt
 
Må så gott och var rädda om er därute:)
och se upp för ballonger;))
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Men gode tid vilken grej Marie !! Inte underligt att de flygit iväg så långt så som det har blåst !! Där blev du en kändis. Hihi !! Grattis .
Kramar Eva

2018-04-12 @ 11:18:51
URL: http://evaspysselsida.blogspot.se
Postat av: Camilla

Åh jisses, vad häftigt:) Såååå kul att det blev just du som fick äran att vara med i både radio och TV!! Och vilket roligt minne ni fått:)!
Kram och ta hand om dig!

2018-04-12 @ 13:54:16
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Margareta

WOW!! Vilken grej!! Sån tur att det var du som fick syn på ballongerna och att lappen satt kvar, så att de som skickade upp dem fick feed back! Kul för dig också och så bra att du kontaktade tidningen! Roligt med lite positiva nyheter bland allt elände!
Ha det gott min vän!! Kram!!

2018-04-12 @ 22:38:05
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vill önska dig en Trevlig helg! Vi håller tummarna för att det blir sol:)
Kram och ha det så fint!!

2018-04-13 @ 17:07:05
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Iffa

Men vad häftigt!! Otroligt att sköra små ballonger kan hålla så långt :) Vicken kul grej att vara med om. Jättefin bild på dig :) Ha en fin söndag! Kram iffa

2018-04-15 @ 09:15:08
Postat av: Åsa/asamia

Vilken häftig upplevelse och vad roligt för fotbollslaget att de fick reda på att de landat.

2018-04-15 @ 19:28:22
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Lisa-olsi

Vad roligt att de landade hos er
efter sin långa färd, snällt att ni
gjorde som de bad eventuella upphittare om.
Kul att du fick bli tidning och radiokändis :)
Ha det gott!
Kram Lisa

2018-04-17 @ 22:10:15
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Camilla

Kikar in till dig för att önska en Trevlig helg:)!
Kram Camilla

2018-04-27 @ 17:14:22
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Lisa-olsi

Kikar in för att önska en fin söndag//kram Lisa

2018-04-29 @ 07:12:45
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/
Postat av: Åsa/asamia

Hej, kikar in och säger hej och tack för besöket i bloggen. Nu är våren äntligen här och solen lyser mest hela tiden. Härligt! Kram kram ♥

2018-05-02 @ 14:20:06
URL: http://asamia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0