Två nya kort!

 
Annandag Påsk den 2 April 2018!
Halloj! Halloj!
Ja då är den här Påsken snart till ända.
Hoppas ni har haft en härlig helg med god mat
med nära och kära:)
Vårt lilla barnbarn Nova-Li med föräldrar kom
en sväng igår och åt middag hos oss:))
Jag skulle självklart ta lite fina bilder på henne,
men min kamera strulade!!!
Hennes mamma skickade en bild på henne precis innan
Påsk, så det får bli den bilden:)
Hon är ett riktigt litet charmtroll, alltid så glad och pigg.
Hon har nu hunnit bli 4,5 månad:)
 
 
Visst är hon söt:)) ♥♥
För ett tag sedan så fyllde Nova-Lis mormor år och då gjorde jag
ett chokladkort till henne.
Jag har använt lila cardstock och mönster papper
från Maja Design "ska vi ta en fika"
 

De två utklippta bilderna  med skrapade kanter kommer från Pion Design
"Alma´s Sewing Room"
Grattis die från Idas Magasin. Jag tog två olika lila cs och stansade ut.
Satte sedan dem lite snett över varandra och duttade på Glossy Accents.
Har även gjort små halvpärlor med Liquid Pearl
"Majestic Purple & Silver Pearl"
 
När man öppnar kortet så ser man det här
 
Samma mönster papper. Tagen som är nerstoppad kommer från
Magnolia, så som staketet. De utstansade blommorna är en die
från Memory Box "Fancy Blossoms" De två utstansade hörnen är
en die från LeCreaDesign "Corners leave"
Text stämpel från Reprint
 
 
Den andra insidan ser ut så här med en fjärilsdie från Spellbinders
"Butterflies Circles"
Löv die från Joy! Crafts "Vintage flourishes"
 
 
 Kantstans från Martha Stewart
 
 
Enkel baksida
 
 
Så här blev kortet när jag knöt ihop det.
Hon blev väldigt nöjd och då blir jag glad också:))
 Nu önskar jag ER en fortsatt fin vecka:)
 
Hoppas vi ses igen och var rädda om varann!
 
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Åhh, vilken liten goding till barnbarn du har:) Verkligen jäääättesöt!! Och vilket fint chokladkort du gjort till hennes mormor! Förstår att hon blev nöjd:) Vackert papper och väldigt fina dekorationer:)!
Kram och ha det så gott!!

2018-04-04 @ 15:29:10
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Camilla

Tack själv Marie, för dina rara kommentarer som du lämnar hos mig! De värmer så gott i hjärtat:)
Ha det så fint! Kram

2018-04-04 @ 23:40:49
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Margareta

Åh vilken liten sötnos! Visst är det underbart med barnbarn!! Vi är så glada över våra fina tjejer!!

Sen till ditt underbart fina kort: du är så fin på att matcha vackra mönsterpapper och läckra dekorationer. Fint med det dubbelstansade Grattis och de urklippta etiketterna.Du är också så ambitiös att dekorera alla sidor på kortet och gör det så fint.
Tack för din rara kommentar hos mig! Du gläder mig! Kramisar!

2018-04-05 @ 20:33:07
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tittar in hos dig för att önska dig en Trevlig helg! Ja, vi hoppas verkligen på solsken:)
Kram Camilla

2018-04-06 @ 11:09:56
URL: http://kortmillas.blogspot.com
Postat av: Lisa-olsi

Ett jättefint kort i fina papper,
lila är så fint och du har satt ihop
kortet snyggt, fina detaljer :)

Men, finast är ändå lillan, så söt :)

Ha det gott!
Kram Lisa

2018-04-11 @ 00:06:56
URL: http://lisa-olsi.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0