Fler julkort från 2017!

 
Onsdagen den 7 februari 2018!
Halloj! Halloj!
Här har vi full vinter igen. Idag har det snöat nästan hela dagen.
Vi har även haft det kallt under nätterna, minus 14 grader.
Men nu har vi runt minus 5 grader:)
 
Idag tänkte jag visa några fler julkort från förra året.
Det första är en ny vikning för mig som jag såg någonstans, kommer
inte ihåg var.
 
 
 Det är vit cs som bas och sedan en blå cs från Panduro blå Pearls.
Mönster papper från Maja Design "Home for the holidays"
Jag har använt "stjärtstansen" runt om. Motivet med den lilla
bakande flickan är från Reprint och jag har stansat ut den med
en die från C.C Design "Scalloped Circles"
 
 
Jag har använt en die från Gummiapan "små banners" så söta:)
Trädde sedan ett snöre igenom hålen.
 
God Jul die från "Rox Stamps" Jag duttade på Stickles  "Diamond"
 
Två vita julstjärnonr, under  blommorna har jag använt en die från
Cherry Lynn Design "Wheat heads"
Papper från Maja som på framsidan. Jag har klippt ut en lång remsa av papper
och sedan rektanglar som jag rundade hörnen på och dekorerade sen
 
 En tag från Maja Design och på den andra en utstansad krans som jag fått av rara
Eva, Tack:))
Julpost stämpeln är från Aasamia. En trä ängel som jag lagt stickles på.
Längst ner en die från Yvonne Creations
"Holly Jolly Christmas"
 
 
Textstämpel från Skogstokiga.  Julstjärnorna är en die från
Marianne Design. Ett trä hjärta jag hade i gömmorna och
vimpeln hade jag också sen innan.
 
 
Taget uppifrån. Granarna är en die från Joy! Crafts.
 
 
På baksidan har jag använt en die från Joy! Crafts "Banners"
Stämpeln är från Magnolia "Stilla Natt"
 
Då kommer det andra julkortet med likadan vikning
 
 
Här har jag mönster papper från Maja Design "Joyous Winterdays"
Motivet är från samma serie.
Stärtstansen även på det här kortet;)

I hörnen satte jag dit silver charms. Bakom motivet har jag använt en
vacker die från Joy! Crafts. Lagt på lite Stickles
"Frosted Lace"
 

Nästan samma upplägg som på det första julkortet.
 
 
Taget uppifrån
 
 
Baksidan har jag använt samma die som på det första, vimplarna.
Snowdie från "Scrapping Cottage"
Några blå Rhinestones
Handgjort är en stämpel från Kristinas scrapbooking.
 
Orkar ni med ett till;)
 
Blå cs och mönster papper från Maja Design
"Home for the holliday" Hörnstans "Crop - A- Dile corner chomper.
Tags som jag klippt ut från samma serie från Maja och satt
två glitter brads på.
 
 
 Den runda cirkeln är en die från Gummiapan "Stitched Circles"
Granarna med hjorten är en die från Memory Box
"Deer in the trees silhoutte"
God Jul die från Rox stamps (tror jag) Jag har stansat ut den i
två lager och satt dem ovanpå varandra. Sedan satte jag dit distanskuddar, under
så de fick lite höjd. Gjorde även några små snöflingormed en penna som heter Puffy Velvet. Man bara trycker ut en liten dutt
och sedan värmer med embossing fönen på.
 
 En enkel baksida med en die från Spellbinders
"Venetian Motifs"
Jag har ju även gjort en insida, men troligen glömt att fota den!
Börjar väl bli gammal;)
 
Det här var allt jag hade att visa idag, hoppas ni orkade igenom allt;)
 
Må nu så gott och var rädda om ER därute i halkan:)
Kramizar Marie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej på dig!!

Magiska julkort Marie!! Som bara du kan,.. dina kort är så detaljerade och fina och man kan titta på dem hur länge som helst! Är så glad för det vi fick i jul..har det fortfarande framme i min "hörna"..
Önskar er en härlig helg!!
Kram Lena

2018-02-09 @ 20:18:52
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Anonym

Wow - superfina allihop! Härligt att vi har en vit vinter, förrförra veckan fick vi snö varje dag, massor att skotta - men nu har det lugnat ner sig som tur är.

2018-02-11 @ 17:29:14
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Anonym

Wow - superfina allihop! Härligt att vi har en vit vinter, förrförra veckan fick vi snö varje dag, massor att skotta - men nu har det lugnat ner sig som tur är.

2018-02-11 @ 17:29:15
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Vilka super snygga och spännande julkort du har gjort :)
Kul när det finns liv på insidan utav korten också än "bara" platt. Super fint verkligen.

Ha de gott.
Kram kram Gurkiss

2018-02-22 @ 15:09:58
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0